کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» گفت: در «ایستاده در غبار» حتی یک فریم عکس نیز استفاده نشده است پس نمی توان آن را به سینمای مستند نسبت داد.

به گزارش مشرق، کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» گفت: شاید در سال‌های آینده فیلم سینمایی امام موسی صدر را بسازم.

محمدحسین مهدویان در نشست خبری فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» در برج میلاد افزود: افرادی که در این کار بازی کرده‌اند، بازیگران حرفه ای تئاتر هستند.

وی گفت: به دلیل لوکیشن های زیاد و دیگر عوامل فشار روی تهیه کنندگان کار زیاد بود و امیدوارم که توانسته باشیم اثر متفاوتی ارائه دهیم و حمایت ها نیز از چنین کارهایی بیشتر شود.

مهدویان افزود: اینکه در این چند روز اکران جزء سه فیلم اول در آرای مردمی بودیم نشان می‌دهد که مردم از فیلم خوششان آمده است؛ البته نمی توانیم رضایت همه مردم را جلب کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نحوه ورود این اثر به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر گفت: فیلم من با کسب 7 رای از اعضای هیئت انتخاب وارد سودای سیمرغ شد.

وی افزود: از رزاق کریمی مسئول بخش مستند جشنواره فیلم فجر بپرسید که این فیلم مستند است یا داستانی؟،‌ در «ایستاده در غبار» حتی یک فریم عکس نیز استفاده نشده است پس نمی توان آن را به سینمای مستند نسبت داد.

مهدویان ادامه داد: نباید ژست این را بگیریم که می‌خواهیم روشنگری کنیم و با طرح سوال‌هایی به ذهن‌ها جهت بدهیم، اصلا نمی‌دانم صحبت‌هایی از این دست که اعضای هیئت انتخاب تحت فشارهایی این فیلم را در بخش سودای سیمرغ قرار داده‌اند، از کجا به وجود آمده است.

امیر بنان، جانشین تهیه کننده این فیلم نیز در این نشست درباره اکران آن گفت: پیشنهادات خوبی برای پخش این فیلم داریم و برای اکران آن گروه‌هایی متنوع تر از هنر و تجربه را پیش رو داریم و بر این باورم که فیلم فروش خاص خود را نیز خواهد داشت.

بازیگر این فیلم نیز در این نشست گفت: واقعیت این است زمانی که همکاری در این فیلم را پذیرفتم هیچگاه فکر نمی‌کردم آنقدر سخت باشد، از همان ابتدا تنها روزی سه ساعت گریم داشتیم و بزرگترین مشکل من همین گریم بود،‌ از سوی دیگر سرعت کار نیز بسیار بالا بود.

هادی حجازی فر افزود: بسیار خوشحالم که یک تجربه تئاتری به لحاظ تداوم حس ها را در این فیلم تجربه کردم، این کار برای من بسیار سخت بود؛ اما وقتی فیلمبرداری تمام شد لذت بی پایان حضور در صحنه نیز به پایان رسید.

طراح صحنه و لباس این فیلم نیز در این نشست گفت: این تجربه دوم من با کارگردان این فیلم بود و آنچه برایم بسیار جذاب است این است که مهدویان در حوزه ساختن فیلم‌های جنگی با توجه به تحقیقاتی که داشته به اجتهاد رسیده است وگرنه افراد زیادی دوست دارند وارد این فضا شوند.

محمدرضا شجاعی افزود: برای طراحی صحنه این کار بیشتر از اطلاعاتی که وی به ما می‌داد استفاده می کردیم و در فضاسازی هایمان خیلی نیاز به تخیل نداشتیم و استنادمان به تحقیقات کارگردان بود.

وی گفت: در روند تولید نیز طی 50 جلسه کار انجام شد که این موضوع مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما