وی از میزان تسری فعالیتهای مد و پوشش اسلامی-ایرانی در جامعه گفت و افزود: حجم فعالیتها از 20 درصد نسبت به میزان مصرف بالاتر نیست، اما معتقدم که در سالهای اولیه فعالیت مجموعه مد و لباس کشور، عدد و حجم قابل قبولی است.
قبادی با بیان اینکه محصول مد و لباس در گذشته صرف نظر از یک محصول، مفهومش هم وارداتی بود، تصریح کرد: تا پیش از انقلاب مد و لباس کشور مفهومی کاملا وارداتی بود و بعد از آن تلاشهایی برای داخلی کردن این محصول صورت گرفت که هیچکدامشان منسجم و هماهنگ نبود. بعد از آن طی سالهای اخیر انسجام اولیه در حوزه مد و لباس ایرانی-اسلامی در حال شکلگیری است.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تاکید بر اینکه مقوله مد و لباس یک موضوع فرایندی است، اظهار کرد: مد و لباس موضوعی نیست که یک نهاد و دستگاه بتواند به تنهایی آن را اجرا کند. موفقیت مجموعه مد و لباس در کشور در این است که بتوانیم این فرایندها را در کنار یکدیگر قرار دهیم و انسجام فعالیتها را داشته باشیم.
وی ادامه داد: گامهای بلندی در زمینه ترویج فرهنگ استفاده از مد و لباس ایرانی-اسلامی برداشته شده است که توجه رسانه را به این قضیه معطوف کرده و میبینیم برخی از پایگاهها و خبرگزاریها به موضوع مد و لباس ایرانی- اسلامی توجه ویژه نشان دادهاند.
قبادی در مورد اجرای شویهای زنده لباس در حوزه پوشش ایرانی-اسلامی هم گفت: نمایش زنده لباس یکی از ارکان معرفی محصولات جدید است که کارگروه ساماندهی مد و لباس این موضوع را در دستور کارش قرار داده و اقداماتی را هم انجام داده و در حال بازنگری آن است تا بتواند در این زمینه برنامههایی را هم انجام دهد. البته این موضوع به عنوان یک نیاز در موضوع مد و لباس ایرانی-اسلامی قابل توجه است.
منبع: ایکنا