انقلابیون پشیمان و برخی یاران و نزدیکان سابق امام ، بهترین حربه برای تحریف امام هستند/ از تاکیدات مکرر امام بر استقلال کشور تا گره زدن حل مشکل محیط‌زیست، آب خوردن و بیکاری به غربی‌ها/ به‌جای توجه به خاطرات متوهمان، باید به متن مکتوب پیام‌ها و سخنرانی‌های امام رجوع کنیم

به گزارش مشرق، آخرین شب از ویژه برنامه "انقلاب ادامه دارد..." ثریا با موضوع "انقلاب اسلامی، خطر فراموشی امام و خطر فراموشی آرمان‌ها" با حضور حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز و نویسنده کتاب "عصر امام خمینی" و شهریار زرشناس، پژوهشگر انقلاب اسلامی و نویسنده کتاب‌های متعدد در حوزه‌ انقلاب اسلامی و غرب‌شناسی بر روی آنتن شبکه اول سیما رفت.

اگرچه که این برنامه نسبت به برنامه‌های گذشته وقت کمتری در اختیار داشت اما در همین زمان محدود، با صریح‌ترین بیان ممکن به بررسی مهمترین مسائلی پرداخته شد که در چندسال اخیر گریبان انقلابیون پشیمان و رفاه زده را گرفته است؛ همچنین در این برنامه آرمان‌های اساسی و اصلی امام خمینی (ره) مورد واکاوی قرار گرفت که مواضع روح‌الله بار دیگر برای مردم بازخوانی شد تا دیگر تحریف‌کنندگان مواضع امام، مجال تحریف اندیشه‌های وی را نداشته باشند.

درجامعه امروز در رابطه با امام خاطراتی گفته می‌شود که خلاف مسیر اصلی امام خمینی است!

محسن مقصودی، مجری ثریا در ابتدای برنامه با بیان اینکه امشب می‌خواهیم راجع‌به آرمان‌های امام و خطر فراموشی امام صحبت کنیم ، اظهار داشت: در جامعه امروز ما به اسم امام حرف‌هایی زده‌ می‌شود و خاطراتی گفته می‌شود که با رجوع به اصل آرمان‌های امام می‌بینیم که یک راه دیگری برای ما ترسیم ‌می‌شود لذا در این برنامه بطور صریح برخی از آرمان‌های امام را مرور می‌کنیم و خطر فراموشی آرمان‌های امام را هشدار ‌می‌دهیم.

وی خطاب حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی گفت: در جامعه ما در حال حاضر امام‌ها تقلب زیادی را معرفی می‌کنند و نسل جوان هم در این فضای شلوغ مجازی وقت این را ندارد که به سراغ متن اصلی صحبت‌های امام برود بطور مثال در حوزه‌ سیاست خارجه امام خمینی چه نظری داشته‌اند؟ آیا باید بخشی از نظام ظلم‌بنیان بین‌الملل باشیم یا خیر؟ واقعا نگاه امام چه بوده است؟


دلیل هجمه‌ها و خاطرات علیه امام این است که امام و آرمان‌هایش زنده است

حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در پاسخ به این سوال گفت: باید درخصوص نکاتی که فرمودید از اینجا شروع کنیم که چرا حضرت امام مورد هجمه قرار می‌گیرند و چرا اساسا 38سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حدود 27 سال پس از رحلت ایشان، هنوز نام خمینی بر روی زبان‌ها جاریست؟ و هنوزهم شبانه روز رسانه‌های استکبار به این موضوع می‌پردازند و امام و جانشین امام را مورد هجمه قرار می‌دهند؛ این هجمه‌ها به این دلیل است که امام و آرمان‌هایش زنده است و این موضوع از دلایل صحت و درستی راه و آرمان‌های حضرت امام است که جامعه و جوانان ما باید به این نکته دقت نظر کافی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:انقلاب اسلامی همانگونه که امام فرموده بودند از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته‌ است؛ امام در آخرین توصیه‌هایشان که مصادف با یک ماه و چند روز قبل از رحلتشان می‌شد به صراحت فرمودند که به مسئولان نظام جمهوری اسلامی تذکر می‌دهم که این انقلاب محدود به ایران نیست و این انقلاب نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(عج) است؛ 27 سال بعد از رحلت امام شاهدیم که آنچه که امام به ما هشدار دادند دقیقا به ظهور و بروز کرده است اما سوال اینجاست چرا امام در این فرمایش مهم مسئولان را مورد خطاب قرار دادند!

سانسور، تحریف و هجمه به امام مربوط به چندسال اخیر نیست بلکه از بدو پیروزی نهضت اسلامی بوده است

نویسنده کتاب "عصر امام خمینی" تصریح کرد: خطاب قرار دادن مسئولین به این دلیل است که ضریب خطا در مسئولین بالاتر می‌رود لذا حضرت امام بارها تذکر دادند که مسئولین نظام باید بیشتر از مردم مراقب خودشان باشند پس این نکته‌ای است که امروزه ما را تهدید می‌کند چراکه خطر بسیار بزرگی از سوی امام، آرمان‌های امام، یاران امام و جبهه انقلاب اسلامی دشمن را تهدید می‌کند.

وی با بیان این جمله که کسی که بخوابد، دشمنش نمی‌خوابد، خاطرنشان کرد: مبادا روزی برسد که یاران و سربازان نقلاب اسلامی به خواب بروند که در آنصورت کار دشمن بسیار ساده می‌شود؛ این مقدمه‌ها برای یک واقعیت است و آن این است که سانسور، تحریف و هجمه به امام واقعیتی نیست که مربوط به چندسال اخیر باشد بلکه از بدو پیروزی نهضت اسلامی ما با یک واقعیت تلخ سروکار داشته‌ایم که سانسور حضرت امام بوده است که بعدها وبا مرور زمان بیشتر فهمیدیم که چرا دشمن این‌همه به سانسور امام اهتمام دارد.

این روحانی انقلابی اظهار داشت: در سال 42 و در قیام 15 خرداد که از سوی رژیم مورد حمایت غربی‌ها و آمریکا مورد هجمه و کشتار قرار گرفتند، بیش از 10هزار نفر به شهادت رسیدند که هیچ نشریه کثیر‌الانتشاری در غرب حتی برای یکبار و حتی در یک مورد عکسی از حضرت امام بعنوان رهبر این انقلاب منتشر نکردند و امام را سانسور کردند.

وی با بیان اینکه قصه سانسور امام ادامه پیدا کرد، ادامه داد: در زمان حیات حضرت امام وقتی‌که امام آن پیام بسیار مهم را به گورباچف مرقوم فرمودند، بسیاری از تحلیل‌گران بین‌المللی می‌گویند اگر این نامه را یک اسقف و یا پاپ نوشته بود از آن بعنوان معجزه یاد می‌کردند اما دانشجویان مسلمانی که آن زمان در اروپا بودند موفق نشدند حتی برای یکبار این نامه را در نشریات غربی به چاپ برسانند البته سفارش چاپ گرفتند اما شب آخر گفتند که نمی‌توانیم این نامه را چاپ کنیم و ممنوع هستیم که پیام آیت‌الله خمینی را چاپ کنیم.

تحریف امام همیشه بوده است اما باید مراقب باشیم تحریف دشمنان خارجی با یک تحریف داخلی تلاقی پیدا نکند

حجت‌الاسلام حاجتی تاکید کرد: دشمن مراحل متعدد سانسور امام را پشت سر گذاشت اما نتیجه‌ای نگرفت؛ حجت‌الاسلام رحیمی که در دفتر امام بودند، فرمودند که در زمان امام کتابی به دست ما رسید بیش از 1200 صفحه بود و حتی یک سطر از این کتاب قابل ارائه به حضرت امام نبود و خط به خطش توهیم به امام بود؛ درنهایت امام متوجه این کتاب شدند و وقتی ما به ایشان عرض کردیم که یک جوابیه‌ای بنویسید ایشان با انگشت سبابه‌شان اشاره کردند که مشکلی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل بیان شده باید بگوییم که سانسور، هجمه و تحریف امام یک سیاست ثابت است اما نکته اینجاست که این تحریف دشمن تلاقی پیدا کند با یک خودسانسوری و تحریف از داخل و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در جریان تحریف داخلی و خارجی، وظیفه جریان داخلی تکرار خواسته‌ها و منویات جریان خارجی بشود.

یک خط استحاله طلب که افکارش ماهیت لیبرالی و نئولیبرالی دارد در داخل کشور می‌خواهد پشت چهره‌ اندیشه‌های امام خمینی پنهان بشود

محسن مقصودی خطاب به شهریار زرشناس گفت: حتی تا سال 84 شاهد این بودیم که یکسری از نشریات صراحتا می‌گفتند که اندیشه‌های امام باید به موزه‌های تاریخی برود اما الان درچند سال اخیر با یک پدیده جدید مواجه هستیم که اتفاقا جریان غرب‌گرا می‌گوید که ما پیرو امام خمینی هستیم و به جریان اصیل انقلاب اسلامی می‌گوید که شما با امام فاصله گرفته‌اید و یکسری از نزدیکان به امام هم خاطراتی می‌گویند و تایید می‌کنند که امام هم موافق مذاکره با امام بوده است! بنظر شما این پدیده عجیب و جدید نیست؟

دکتر شهریار زرشناس تصریح کرد: ما با یک مسئله جدی، نگران کننده و خطرناک روبه‌رو هستیم و آن این است که یک خط استحاله طلب که افکارش ماهیت لیبرالی و نئولیبرالی دارد در داخل کشور می‌خواهد پشت چهره‌ اندیشه‌های امام خمینی پنهان بشود و اهداف خودش را دنبال کند؛ وقتی که این‌ها از سانسور و توهین نتیجه نگرفتند، این خط را دنبال کردند. از سال 1388 و بعد از اینکه کودتا فتنه سبز شکست می‌خورد، سایت "جرس" که یکی از اتاق فکرهای فتنه است این خط را صادر می‌کند که ما باید پشت سر آیت‌الله خمینی برویم و آیت‌الله خمینی را علیه آیت‌الله خمینی قرار بدهیم.

وی در ادامه گفت: بهترین شیوه‌ برای این کار این بود که عده‌ای از افرادی را که منسوب به یاران امام بودند، خاطرات و تجربیاتی داشتند و در دوره‌ای هم کنار امام بودند که البته احتمال دارد در همان دوره اعوجاج‌ها یا زاویه‌هایی داشته‌اند که بیان نمی‌شده، را میراث‌داران امام خمینی معرفی کنند و در زمانی که رهبری کاملا پای خط امام ایستاده است، جریان اصیل انقلاب و جریان پیرو رهبری را به دوری از اندیشه‌های امام متهم کنند که این شگرد، شگرد تازه‌ای نیست کماینکه در انقلاب‌های دیگر نیز ضد انقلاب‌ها از این شگرد علیه انقلابیون استفاده کرده‌اند؛ بطور مثال در شوروی همین گونه بود(البته بنده نمی‌خواهم مقایسه کنم اما در مثل مناقشه نیست) و یک خطی که دقیقا از مواضع اعتقادی لنین دور شده بود، پشت لنین علیه آن کسانی که میراث‌دار لنین بودند، سنگر می‌گرفتند.

جریان استحاله طلب داخلی می‌خواهند طوری جلوه بدهند که گویی امام آمده بود که ما را به سمتی ببرد که از مدل‌های توسعه‌ جهانی، غربی و لیبرالی استفاده کنیم

این استاد دانشگاه اظهار داشت: یک مسئله جدی که با آن روبه‌رو هستیم این است که آقایان می‌خواهند چند مولفه بنیادین مکتب امام خمینی را نادیده بگیرند که این مولفه عبارتند از عدالت‌طلبی، ضدیت با سرمایه‌داری، حمایت از مستضعفین، مخالف با اشرافیت و تجمل‌گرایی و از همه این‌ها مهمتر استکبار ستیزی است؛ آقایان می‌خواهند طوری جلوه بدهند که گویی امام آمده بود که ما را به سمتی ببرد که ما مدل‌های توسعه‌ جهانی، غربی و لیبرالی را استفاده کنیم و با دنیا در یک تعامل مبتنی بر این باشیم که نظام جهانی را بپذیریم و هضم در نظام جهانی بشویم درصورتیکه اندیشه‌های امام کاملا مقابل این تفکر است و امام همیشه تاکید می‌کردند که ما باید به سمت استقلال تمام عیار برویم و بارها روی این مسئله تاکید می‌کردند و راه نجات کشور را در این می‌دانستند که عدالت محقق شود، فقر از بین برود و مستضعفین مورد حمایت قرار بگیرند و اتفاقا کاخ‌نشینان و سرمایه‌داران مورد حمله قرار بگیرند.

اگر قرار باشد از سمت انقلابیون استکبار ستیزی مطرح بشود، می گویند شما دشمن‌تراشی می‌کنید و با دنیا عناد دارید در صورتیکه این امر نقطه مقابل تفکر امام است

وی افزود: امام می‌فرمودند که راه نجات در این است که ما استقلال اقتصادی تامین کنیم، سلطه جهان‌خواران را از بین ببریم و فراتر از آن فرمان می‌‌دادند که باید با این نظام جهانی که نظام ظلم و زور است ستیز داشته باشیم؛ اساسا تعبیر "نظام جهانی سلطه" برای امام است و اساسا با این تعبیر واضح نظام جهانی را اینگونه ‌می‌دیدند؛ الان آقایان به گونه‌ای حرف می‌زنند که اگر قرار باشد استکبار ستیزی مطرح بشود، می گویند شما دشمن‌تراشی می‌کنید و با دنیا عناد دارید و می‌گویند بیایید با دنیا تعامل سازنده کنیم، گویی کهمبارزه ضد استکباری تعامل سازنده با دنیا نیست و دقیقا مقابل مکتب امام ایستادند؛ بحث خنجر کشیدن بر روی دنیا نیست بلکه بحث بر سر این است که نظام جهانی مبتنی بر سلطه و ظلم است و این نظام وقتی حاکم بشود اجازه نمی‌دهد کشورهای ضعیف و پیرامونی نفس بکشند وا جازه نمی‌دهد مستضعفین راحت و آسوده زندگی کنند چراکه این نظام جهانی مبتنی بر استثمار و ظلم و بی‌عدالتی است.

استحاله طلب‌هایی که خودشان را به دروغ پیرو امام نشان می‌دهند، خاطرات دروغ می‌گویند و تحریف می‌کنند و حتی از بیت امام سوءاستفاده می‌کنند

زرشناس افزود: اگر ما واقعا می‌خواهیم بعد از 37 سال از گذشت انقلاب به سمت عدالت برویم، دو راه وجود دارد؛ یک راه، راهی است که استحاله طلب‌هایی که خودشان را به دروغ پیرو امام نشان می‌دهند، خاطرات دروغ می‌گویند و تحریف می‌کنند و حتی از بیت امام سوءاستفاده می‌کنند که این جریان دقیقا نقط مقابل خط امام می‌گوید ما باید از طریق هضم شدن در نظام جهانی سلطه و از طریق پذیرفتن نظام جهانی و ساختن با کدخدا می‌توانیم به توسعه برسیم! این همه کشور مانند مصر، عربستان، عراق تحت سلطه صدام، کشورهای آمریکای جنوبی هستند که با آمریکا متحدند اما کدام یک از این‌ها توانسته‌اند از طریق پذیرش سلطه با آمریکا به استقلال و عدالت برسند و اتفاقا فقیرترین و بدبخت‌ترین کشورهای دنیا هم هستند و اگر قرار بود ما از طریق پذیرش سلطه آمریکا و امپریالیزم به قدرت برسیم، چرا زمان شاه نرسیدیم؟!

وی افزود: این خطی که در کشور و در هیئت حاکمه ما حضور دارد و در قوه مجریه و حتی قوه مقننه ما حضور دارد، خط استحاله طلبی است که عدالت‌طلبی، استکبارستیزی مکتب امام را انکار می‌کند و می‌خواهد توسعه مبتنی بر پذیرش نظام جهانی را عملی کند که آن توسعه یعنی فقر! و همان بدبختی‌ای است که ما قبل از انقلاب داشتیم و کشورهای وابسته کنونی دارند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: نقطه مقابل این تفکر راهی است که رهبری می‌فرمایند و مکتب امام است که امام خمینی می‌فرماید از طریق مبارزه با نظام جهانی و از طریق رسیدن به استقلال از نظام جهانی می‌توان فقر را از بین برد و اقتصاد نیرومند ایجاد کرد که همان راه رهبر معظم انقلاب است که بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

مدال‌های دیپلماتیکی که مبتنی بر مفروضات نظام سلطه هستند ارزشی ندارند

مقصودی در ادامه برنامه با اشاره به کلیپی که در اثنای برنامه پخش شد و مربوط به دستگیری نیروهای نظامی آمریکا در دریای سرزمینی ایران توسط سپاه پاسداران بود، گفت: این حرکت باعث غرور و افتخار مردم ایران شد و به حق هم سردار فدوی مدال افتخار گرفت و اگرچه که در این ایام خیلی‌ها مدال می‌گیرند اما مدال‌های واقعی از این جنس هستند.

شهریار زرشناس نیز تاکید کرد: مدال‌های دیپلماتیک ارزش چندانی ندارند چون مبتنی بر مفروضات نظام سلطه هستند.

حجت‌الاسلام حاجتی در ادامه مباحث و خطاب به دکتر زرشناس اظهار داشت: ان‌شاالله متهم به افراطی‌گری نشوید و نشویم چرا که رهبری فرمودند نگران نباشید، چراکه یکی از خط‌های دشمن این است که آن کسانی که از آرمان‌ها دفاع می‌کنند تندرو و آرمانی هستند و روی همین نکته باید بحث بشود و دقت شود.

وی در ادامه گفت: مباحثی که در این برنامه مطرح شد، فرمایشات امام جامعه است؛ امامی که اگر چشم بر لبانش ندوزیم و دقیق از فرمایشات ایشان استفاده نکنیم قطعا سیلی خواهیم خورد همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ملت از خط امام غافل بشوند، سیلی خواهند خورد.

وقتی رهبری می‌فرمایند که مذاکره در غیر از مسئله هسته‌ای ممنوع، چرا برخی از دیپلمات‌های ما مکرر از تماس مستقیم با وزیر امورخارجه آمریکا، صحبت به میان ‌می‌آورند؟

این روحانی انقلابی تصریح کرد: به صراحت عرض می‌کنم که ما نسبت به برخی از کارگزاران‌مان گله‌مند هستیم و می‌بینیم که در صحنه عمل کوتاهی‌هایی دارند بطور مثال وقتی رهبری می‌فرمایند که مذاکره در غیر از مسئله هسته‌ای ممنوع، چرا برخی از دیپلمات‌های ما مکرر از تماس مستقیم با وزیر امورخارجه آمریکا، صحبت به میان ‌می‌آورند؟ وی با اشاره به برخی از بیانات رهبری در دیدار با دانشجویان افزود: رهبری فرمودند "عده‌ای بر اثر یک اشتباه، اهداف پنهان خود را برای کنار گذاشتن آرمان‌های بزرگ امام علنی کرده‌اند، البته الان پخته‌تر شده‌اند و دیگر به صراحت از این هدف حرف نمی‌زنند اما عمل می‌کنند"؛ حزب‌الله بیدار و هشیار آثار این عملکرد را می‌بیند.

حجت‌الاسلام حاجتی تاکید کرد: استاد مطهری در یکی از آثارشان می‌فرمایند باید بررسی کنیم چه شد که ملت ما با اشاره حضرت امام این‌همه مخاطرات را پذیرفت یعنی در هنگام انقلاب اسلامی سینه‌ها را آماج گلوله‌ها کردند و بعد ایشان توضیح می‌دهند که دلیلش این بود که مردم حماسه پیامبر، حماسه امیرالمومنین و حماسه حسنین را که به آنها عشق می‌ورزیدند در وجود امام خمینی دیدند؛ این حماسه چه بوده است؟ طبیعی است که این حماسه خداباوری و قرآن‌باوری بوده است و مردم حس کردند امام از پیامبری حرف می‌زند که این پیامبر حرف از خودش نمی‌زند بلکه امام حرف خدارا می‌زند.

تنها نامه‌ای بدون "بسم‌الله" از طرف امام، در هشدار جدی به مسئولین کشور برای ممنوعیت دیدار آنها با رمزی کلارک و هیئت همراه آن بود

وی ادامه داد: تنها نامه‌ای که بدون "بسم‌الله" از طرف امام ارسال شده است، نامه‌ای است که در هشدار جدی به مسئولین کشور برای ممنوعیت دیدار آنها با رمزی کلارک و هیئت همراه آن است که آمده بودند به ترکیه و یکی از اهدافشان این بود که با امام دیدار کنند؛ امامی معشوق و محبوب مردم واقع شد که به قول رهبری تا آخر عمر شریفش تا بن دندان به شیطان بزرگ بودن آمریکا اعتقاد داشتند؛ چرا این حرف امام این همه مورد توجه قرار گرفت؟ چون این حرف، حرف خدا بود.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی گفت: اخیرا وقتی رهبری مورد سوال واقع شدند که آیا می‌شود مبارزه با آمریکا تعطیل بشود؟ ایشان جواب دادند مگر میشه خلاف فرمایش قرآن عمل کرد؟ این استکبارستیزی درس و خط قرآن است.

وی ادامه داد: قرآن از پیامبران الهی قصه‌هایی نقل می‌کند اما مگر قرآن کتاب قصه و تاریخ است؟ بلکه قرآن فلسفه تاریخ است و می‌خواهد به ما بگوید اگر در ایم مسیر الهی قدم برداشتی قطعا تو هم مثل موسی و ابراهیم هستی اما اگر اینگونه نبودی در خطر فرعونی و نمرودی شدن هستید.

مسئولین بعد از جنگ ابایی ندارند که با مرسدس بنز بین مردم بیایند

مجری ثریا، بابیان اینکه برخی فکر می‌کنند امام با قبول قعطنامه کرکره مبارزه را پایین کشیدند، فرازهایی را از پیام قبول قطعنامه قرائت کرد: "امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد شروع شده است". همچنین امام در این پیام فرموده "هرجا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم".

وی بخش دیگری از این پیام را خواند: "ملت عزيز ما كه مبارزان حقيقى و راستين ارزش‌هاى اسلامى هستند، به خوبى دريافته‌اند كه مبارزه با رفاه طلبى سازگار نيست، و آنها كه تصور مى‌كنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفين و محرومان جهان با سرمايه‌دارى و رفاه طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بيگانه‌اند. و آنهايى هم كه تصور مى‌كنند سرمايه‌داران و مرفهان بى درد با نصيحت و پند و اندرز متنبه مى‌شوند و به مبارزان راه آزادى پيوسته و يا به آنان كمك مى‌كنند آب در هاون مى‌كوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمايه ، بحث قيام و راحت‌طلبى، بحث دنياخواهى و آخرت‌جويى دو مقوله اى است كه هرگز با هم جمع نمى‌شوند و تنها آنهايى تا آخر خط با ما هستند كه درد فقر و محروميت و استضعاف را چشيده باشند. فقرا و متدينين بى بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند".

محسن مقصودی تصریح کرد: ما می‌بینیم که بعد از جنگ تا کنون برخی از مسئولین از اینکه با آخرین مدل مرسدس بنز بین مردم بیایند، هیچ ابایی ندارند؛ گویی تعطیلی مبارزه و سبک زندگی، ویلاها، خانه‌ها و ماشین‌های خاص داشتن با یکدیگر ارتباط دارد؛ نظر شما در این رابطه چیست؟

جریان استحاله طلب نئولیبرال خطی است که مسئولین آن از امکاناتی که از سال 68 به بعد، دولت کارگزاران و بعد دولت اصلاحات برای آنها فراهم کردند، استفاده می‌کنند

دکتر شهریار زرشناس خاطرنشان کرد: همان جریان استحاله طلب نئولیبرال در کشور که از سال 1388 به بعد سعی می‌کند خودش را پشت امام پنهان کند و با تحریف امام اهدافش را جلو ببرد، جریانی است که مدافع سرمایه‌داری است و خطی است که مسئولین آن از امکاناتی که از سال 68 به بعد، دولت کارگزاران و بعد دولت اصلاحات برای آنها فراهم کردند استفاده می‌کنند بطور مثال از روند خصوصی‌سازی نادرست و غیره توانستند به منافع و امکاناتی برسند که این خط تجمل‌گرایی با کمال تاسف در عده‌ زیادی از مسئولین گسترش پیدا کرد.

مسئولین علاوه بر اینکه نباید زندگی اشرافی داشته باشند، نباید تفکر سرمایه‌داری داشته باشند

محسن مقصودی تاکید کرد: خط رفاه‌طلبی در هر دوجناح کشور هم رسوخ کرد و ما باید این هشدار را بدهیم که موضوع رفاه‌طلبی و گرایش به اشرافیت در هرجناحی که باشد محکوم است و مسئولین نباید زندگی اشرافی داشته‌باشند.

زرشناس گفت: مسئولین علاوه بر اینکه نباید زندگی اشرافی داشته باشند، نباید تفکر سرمایه‌داری داشته باشند و نباید این تلقی را داشته باشند که ما از طریق استفاده از روش‌های سرمایه‌دارانه و اینکه مدل توسعه سرمایه‌دارانه به قیمت نابودی میلیون‌ها انسان هم تمام شد؛ بحث ما سیاسی و اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست بلکه بحث ما خط انقلاب در مقابل خط ضد انقلاب است اما خودش را پشت امام پنهان می‌کند و حتی دوگانه‌های اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی دوگانه‌هایی هستند که کارآیی ندارند بلکه دوگانه انقلاب و ضد انقلاب است.


خط استحاله طلب نئولیبرالیست در کشور توانمندی داخلی را تحقیر می‌کند؛ " ایرانی‌ها فقط توان رقابت در آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را دارند" ؛ "اگر می‌خواهید مشکل محیط‌زیست، آب خوردن و بیکاری حل بشود باید مطابق نسخه‌های نظام جهانی عمل کنیم"

وی افزود: این خط استحاله طلب نئولیبرالیست در کشور ما آنقدر خودی را تحقیر می‌کند که یکی از مسئولین آن می‌گوید " ایرانی‌ها فقط توان رقابت در آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را دارند"، یک خط دیگر می‌گوید اگر می‌خواهید مشکل محیط‌زیست، آب خوردن، بیکاری حل بشود باید مطابق نسخه‌های نظام جهانی عمل کنیم که این‌ها دقیقا مقابل اندیشه امام است و نقطه مقابل عزت و آزادی کشور ماست؛ یک جریان استحاله‌طلبی که نفاق به خرج می‌دهد و خودش را مدعی امام نشان می‌دهد و از میان برخی از یاران و اهلبیت امام ممکن است نیروهایی گرفته باشد، این خط مقابل خط واقعی عدالت‌طلبی، استقلال‌طلبی، ضدیت باسرمایه‌داری، دفاع از مستضعفین ایستاده و این خط در واقع حیات انقلاب را دچار تحریف می‌کند که این جریان باید افشا بشود.

دوگانه باطل جریان استحاله طلب دوگانه "افراطی_معتدل" است

دکتر شهریار زرشناس خاطرنشان کرد: این جریان‌ استحاله‌طلب شعارهای قشنگ می‌دهد و خودش را داعی خردمندی می‌داند و هرکسی که مخالفش باشد را متهم به افراطی می‌کند و یک دوگانه باطل می‌سازد که این دوگانه، دوگانه "افراطی، معتدل" است و با معیاری که این آقایان می‌گویند امام افراطی می‌شود اما این‌ها جرات نمی‌کنند این مسئله را بگویند ولی معیارها و موازین‌شان این است؛ این خط، خطی است که ما را به همان بدبختی‌ای می‌کشاند که امروز مصر گرفتار آن است.

وی در ادامه افزود: در آمارهای اقتصادی ساز‌مان‌های جهادی آمده است که تمام کشورهایی که حیات خلوت و تحت سلطه آمریکا هستند مثل پرو مکزیک، مصر، کلمبیا و غیره نمونه بارز فقر، بدبختی و استثمار هستند و این موضوع به ما نشان می‌دهد که فقط و فقط تکیه کردنم به توان نیروهای خودی و استقلال‌طلبی و آرمان‌گرایی می‌تواند برای ما عدالت و عزت بیاورد.

حجت‌الاسلام حاجتی تصریح کرد: برخی به مردم آدرس غلط به مردم می‌دهند؛ امنیت یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های وجود یک جامعه است و استقلال و عزت هم همینطور که به دنبال این‌ها اقتصاد و سیاست و غیره خواهند آمد؛ من از شما سوال می‌کنم که امنیت امروز جامعه ما در گرو پیروی از چه آرمانی بوده است؟

برخی از جوانان کشورهای دیگر درجبهه مقاومت سعی می‌کنند ایرانی صحبت کنند

وی افزود: دوستانی که در زمینه مستشاری در جبهه‌های علیه نبرد با داعشی که دست‌ساخته همین غربی‌هاست با جوانان عزیزی از کشورهای دیگر آشنا شدند که این جوانان سعی می‌کنند به لهجه ایرانی صحبت کنند یعنی در اثر پیروی از آرمان‌های استکبار ستیزی حضرت امام، عزت ایران اسلامی به جایی رسیده است که بسیاری سعی می‌کنند به لهجه ایرانی صحبت کنند البته ناگفته نماند برخی‌ هم ذلیلانه با زبان ایرانی صحبت می‌کنند! چطور؟ همانطوری که دریادار فدوی گفتند چه ناوها، ناوچه‌ها، قایق‌های آمریکایی از تنگه هرمز عبور نمی‌کند مگر اینکه به زبان فارسی هویت خودش را اعلام کند و جوابگوی سوال‌های ما باشد.

دکتر شهریار زرشناس در پایان مباحث خاطرنشان کرد: همین جریان استحاله‌طلب بحثی را مطرح می‌کند و می‌گوید ما به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستیم که ما باید این را باز کنیم که به چه معنایی است، آیا برای واقعا امام خمینی و انقلابیون که ظلم‌ستیزی و استقلال از نظام جهانی سلطه را مطرح می‌کردند، تعامل سازنده مهم نبوده است؟ وقتی حرف آقایان را باز می‌کنیم، می‌گویند که هرچی که نظام جهانی می‌گوید را بپذیریم و کوتاه بیاییم و سرمایه‌داری را در کشور بیاوریم و حاکم کنیم و شرکت‌های خارجی را به داخل بیاوریم تا ما را استثمار و غارت کنند و این می‌شود "تعامل سازنده"؛ گویا که راه امام تعامل سازنده نبوده است.