کد خبر 541452
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

« نبیه بری» رئیس مجلس لبنان با صدور بیانیه ای از برقراری آتش بس در سوریه استقبال و تاکید کرد که صلح در سوریه امروز یک نیاز و ضرورت اسلامی و عربی است.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس لبنان در این بیانیه تصریح کرده است: امیدواریم سوریه از امتحان آتش بس سربلند و پیروز خارج و نقاب از چهره توطئه های تروریستی علیه این کشور برداشته شود.

نبیه بری تاکید کرده است: ما از این آتش بش که می تواند مقدمه ای برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه و شروع بازسازی ویرانه های جنگ و شروع عملیات سیاسی ملی و دموکراتیک باشد، حمایت می کنیم.

در این بیانیه آمده است: صلح در سوریه امروز یک نیاز و ضرورت اسلامی و عربی و برای همه خاورمیانه و تضمینی برای امنیت و صلح در جهان و منطقه است زیرا تاریخ گذشته و حاضر ثابت کرده، سوریه دروازه جنگ و صلح در خاورمیانه است.

رئیس مجلس لبنان خاطرنشان کرده است:خروج سوریه از وضعیت کنونی و آغاز بهاری شکوفا در آن امیدها را برای بازگرداندن توجه ها و اهتمام ها به قضیه فلسطین به عنوان قضیه اصلی جهان عرب و اسلام فراهم می کند.

نبیه بری تصریح کرده است: خاموش شدن آتش جنگ در سوریه و دور شدن آن از ناملایمات و سختی های جنگ و بازگشت مردم آواره سوریه به کشور و خانه خود به تقویت صلح و ثبات در لبنان منجر می شود و عبور لبنان از بحران ها و برگزاری چندین انتخابات ملی را ممکن می سازد.

آتش بس دو هفته ای ( توقف درگیری ها) از بامداد شنبه در سوریه شروع شده اما گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل این آتش بس نمی شوند.
منبع: ایرنا