کد خبر 542814
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است باید حسب شرایط و به تناسب، قیمتی برای بلیط استادیوم‌ها انتخاب شود که هم فشار مالی بر مردم وارد نشود، هم باشگاه ها تماشاگران خود را از دست ندهند.

به گزارش مشرق، یوناتن بت کلیا درباره قیمت بلیط مسابقات فوتبال گفت: بخشی از درآمدزایی باشگاهها از راه بلیط فروشی صورت می گیرد و طبیعتا قیمت ۱۰ یا ۱۵ هزار تومانی آن باعث وارد آمدن فشار به مردم می شود.

نماینده اقلیت آشوری در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه صداوسیما هزینه‌ای از قبال پخش مسابقات فوتبال به باشگاه‌ها نمی‌دهد، ورزش بهره‌ای از این امر نخواهد داشت و به دنبال منابع دیگر درآمدزایی است.

وی بیان کرد: در شرایطی که لازم است تمهیداتی فراهم شود که مردم به استادیوم ها بیایند، برخی سوء مدیریت‌ها مانع این امر می‌شود و به دنبال حواشی و  اتفاقات ناگواری که برای فوتبال می‌افتد، مردم با ورزشگاه‌ها قهر می‌کنند و همچنان که مشاهده می‌شود در اکثر مسابقات، تعداد تماشاگران زیاد نیست.

بت کلیا اضافه کرد: تجربه های اخیر نشان داد در صورت رایگان بودن برخی سکوهای مسابقات، آشتی بین مردم و فوتبال به وجود خواهد آمد ولی این رویه نمی‌تواند دائمی باشد و باید حسب شرایط و به تناسب، روشی را انتخاب کرد که هم فشار مالی بر مردم وارد نشود، هم باشگاه‌ها تماشاگران خود را از دست ندهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تماشاگران موضوعی است که نباید از اهمیت آن غافل شد زیرا وقتی ۱۰۰ هزار نفر در استادیوم حضور داشته باشند، آن بازیکنی که کارشکنی و خودنمایی می‌کند، تحت نظر تماشاگران قرار می‌گیرد و فوتبال دوستان می‌توانند در خصوص نقاط ضعف و قوت آن اظهارنظر کنند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین هزینه و سرمایه گذاری برای فوتبال انجام می‌شود، لازم است فوتبال خود را به سمت جهانی شدن و ایده آلی بودن سوق دهیم و به دنبال هزینه‌هایی فراوانی که در این حوزه انجام می‌شود، موفقیت‌های قابل قبولی در سطح جهانی کسب کنیم و دستیابی به این امر میسر نیست مگر با تلاش برای حفظ و مشارکت دادن اکثر مردم فوتبال دوست.

اگرچه بهای بلیت دیدارهای فوتبال در پانزدهمین لیگ برتر افزایش نداشته است ولی رایگان شدن برخی مسابقات فوتبال در برخی دیدارهای اخیر و استقبال از آن، نشان داد قیمت فعلی بلیط استادیوم ها برای مردم گران است.

منبع: خانه ملت