کد خبر 544827
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن گفت: برآیند کاری سازمان لیگ در برنامه‌ریزی با توجه به گستردگی مسابقات و ... خوب بوده است.

به گزارش مشرق، سعید آذری در مصاحبه با رادیو ورزش در مورد بحث تعیین سطح بودجه برای باشگاه از سوی سازمان لیگ گفت: اینکه باشگاه‌ها بخواهند بودجه به سازمان لیگ اعلام کنند، تصمیم درستی نیست. سازمان لیگ نباید در این مسائل دخل و تصرف داشته باشد. اینکه ما چقدر می‌خواهیم بودجه هزینه کنیم، ارتباطی به سازمان لیگ ندارد.

وی افزود: به طور مثال در لیگ آمریکا می‌گویند یک باشگاه باید توانمندی مالی خود را اثبات کند. مثلا 70 میلیون دلار گردش مالی داشته باشد. آن وقت می‌تواند مجوز حضور در لیگ را داشته باشد اما آنها تعیین نمی‌کنند که مثلا باشگاه‌های این کشور فقط باید 5 میلیون دلار هزینه کنند. سازمان لیگ نباید وارد این بازی می‌شد و سقف بودجه تعیین می‌کرد. باوجودی که  آنها سقف اعلام کردند و ما هم بودجه‌مان را بر همان اساس بستیم این تصمیم درست نبود.

مدیرعامل ذوب‌آهن تاکید کرد: به سازمان لیگ فشار آوردند که سقف بودجه مشخص کنند و به نوعی می‌خواستند استقلال آن را از بین ببرند چرا که خودشان زیر سوال بودند. مثلا 15 میلیارد سقف بودجه برای ما مشخص شد و ما طبق اسناد 14 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کردیم که در لیگ چهارم  و در جام حذفی قهرمان شدیم اما همان‌هایی که سازمان لیگ را به این کار مجاب کردند 32 میلیارد هزینه کرده بودند.

وی در رابطه با برنامه‌ریزی سازمان لیگ برای مسابقات لیگ تصریح کرد: با توجه به پراکندگی مسابقات، پراکندگی تمرینات، دیدارهای تیم ملی بزرگسالان و امید برآیند برنامه‌ریزی سازمان لیگ را خوب می‌بینم.

آذری در رابطه با عملکرد سازمان لیگ در بحث درآمدزایی عنوان کرد: سازمان لیگ قرارداد اسپانسری بسته و طبق قوانین پس از برگزاری مزایده این پیمانکار انتخاب شد اما متاسفانه در کار این پیمانکار شیطنت‌ها و اقداماتی صورت گرفت که مطمئن باشید آنها سال بعد پای‌شان را در فوتبال نمی‌گذارند. اگر سازمان لیگ مستقل باشد و به آن فشاری وارد نشود، می‌تواند درآمدزایی کند اما عده‌ای که در فدراسیون هستند و وقتی می‌روند شیطنت‌هایی می‌کنند که گفتنی نیست.

وی افزود: با شیطنت‌هایی که انجام شد فکر می‌کنم باز کار سازمان لیگ در بحث درآمدزایی خوب بود.

او در مورد اینکه چه عددی درآمدزایی شده که می‌گوید خوب بوده ، تصریح کرد: این عدد را باید از سازمان لیگ بپرسید.

آذری در پاسخ به این سوال که دلیلش برای این حرف چیست، عنوان کرد: اینکه چقدر پول دریافت شده را باید از سازمان لیگ و مسئولین مالی آن بپرسید. خود ما که در لیگ قهرمانان آسیا هستیم اکنون یک میلیارد و 600 میلیون تومان پول طلب داریم اما برخی شیطنت‌ها باعث شده این مشکلات به وجود بیاید.

مدیرعامل ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که  دائم می‌گوید شیطنت شده و برخی نگذاشتند درآمدزایی صورت بگیرد و اما چرا اسمی نمی‌برد، عنوان کرد: جواب این سوال را بنده به عنوان مدیر باشگاه نباید بدهم من می‌گویم کار مثبت بوده و شما در مورد اعداد و ارقام از مسئولان سوال کنید. ما امسال 800-900 میلیون از سازمان لیگ دریافت کردیم.
منبع: فارس