تراکتورسازی رده نهمی در ایستگاه چهاردهم لیگ برتر به امیر قلعه‌نویی سپرده شد تا پرافتخارترین سرمربی ادوار لیگ آرام آرام اوضاع تیم اول تبریز را سر و سامان بخشد.

گروه ورزشی مشرق - تراکتورسازی فصل را با تونی اولیویرای پرتغالی آغاز کرد. تونی خریدهای خارجی‌اش را آن‌طور که دوست داشت انجام داد با این حال نه حمزه یونس میلیاردی – در فاز هجومی- به دردش خورد و نه ایان رمزی استرالیایی – در فاز دفاعی- کار را برایش در آورد.

تراکتورسازی با تونی طی 13 هفته 6 مرتبه به تساوی رضایت داد و 3 بار باخت تا تنها 18 امتیاز بگیرد. به واقع تیمی که قرار بود برای قهرمانی بجنگند با تونی به رده نهم جدول تکیه زده بود و این عملکرد قابل نقد بود.

5 پیروزی و 5 تساوی در 11 دیدار
شاید کمتر منتقدی پیش‌بینی می‌کرد که امیر قلعه‌نویی در تبریز از پس حواشی ایجاد شده بربیاید؛ با این حال سرمربی باتجربه آبی‌ها در اردوی سرخ‌ها هم آسمان آبی را دید.

قلعه‌نویی طی 9 هفته فقط یک مرتبه برابر پدیده (هفته 19) تلخی شکست را (یک بر 2) تجربه کرد. با این حال ثبت 3 پیروزی و 5 تساوی و دریافت تنها 6 گل در 9 دیدار نشان داد که سرمربی تازه‌وارد تبریزی‌ها کارش را خوب بلد است.

تراکتورسازی با قلعه‌نویی 52 درصد از کل امتیازات 9 دیدار اخیر خود را به دست آورده است. البته اگر دو پیروزی لیگ قهرمانان برابر الجزیره را هم به این آمار و ارقام اضافه کنیم، آن وقت شرایط متفاوت خواهد شد. در واقع تراکتورسازان طی 2 بازی لیگ قهرمانان و 9 بازی لیگ برتر صاحب 20 امتیاز شده‌اند و این یعنی کسب 60.6 درصد کل امتیازات ممکن.

جدول عملکرد تراکتورسازی با تونی اولیویرا و امیر قلعه‌نویی در دو لیگ برتر و قهرمانان آسیا

سرمربی

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل‌

زده

گل‌

خورده

تفاضل

میانگین کسب‌

امتیاز

امتیاز کل

درصد‌

کسب‌ کل ‌امتیازات

تونی‌

اولیویرا

13

4

6

3

14

11

3+

1.38

18

46.15

امیر قلعه‌نویی

9+2

3+2

5

1

9+5

6

8+

1.81

20

60.6