وي با يادآوري اين سخن از امام (ره) كه بكشيد ملت ما را تا ملت ما بيدارتر شود، تصريح كرد: شهادت شهيد مظلوم بهشتي، تولد مجدد شخصيت ايشان بود و خون شهيد بهشتي، شخصيت ايشان و جامعه را زنده كرد و بصيرت امروز مردم ما در فتنه انتخابات 88 كه جزو خطرناكترين فتنهها بود با اين بصيرت مثالزدني پشت سر گذاشته شد.
صديقي همچنين با اشاره به هفته قوه قضاييه افزود: در اين مملكت از روزي كه انقلاب شد قوه قضاييه در خاموش كردن آتش نفاق و جريانات وابسته به اجانب، شمشير تيز نظام بوده و قوه مقتدري بود كه حكم دستگيري بنيصدر را صادر كرد. پس ملت ايران اين خدمات قوه قضاييه در بحرانهاي بسيار خطرناك را فراموش نخواهند كرد.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اينكه معمار قوه قضاييه، متفكر بزرگ انقلاب ما شهيد مظلوم آيتالله بهشتي بود، افزود: شخصيتي مثل شهيد قدوسي نيز خونش را در اين قوه نثار كرد و اين قوه دير يا زود مسير خودش را به تكامل خواهد برد.
وي با اشاره به ديدار اخير رييس قوه قضاييه و مسوولان اين قوه با مقام معظم رهبري و حمايت ايشان از عملكرد اين قوه، گفت: حمايت مقام معظم رهبري، مسووليت قضات ما را سنگينتر ميكند؛ چراكه مقام معظم رهبري از پايههاي اصلي و لازم قوه قضاييه را، اقتدار آن و همچنين جلب اعتماد مردم نام بردند.
خطيب جمعه تهران ادامه داد: قوه قضاييه بايد در درون خود اقتدار لازم را داشته باشد و در سنگر اقتدار، استقرار پيدا كند. همچنين در جهت جلب اعتماد حركت كند و در خروجي قوه قضاييه اصل بيطرف بودن و اخلاق رعايت شود و در مسير قانون و عدالت حركت شود.
صديقي با بيان اينكه از همكاران قضايي توقع داريم فرشتههاي عدالت باشند، تصريح كرد: از مسوولان و همكاران قضايي خواستاريم كه احترام به مردم را سرلوحه كار خود قرار دهند تا آنچه كه مقام معظم رهبري به عنوان پايه دستگاه قضايي يعني جلب اعتماد مردم و عدالت قرار دادند اجرا شود و نايب امام زمان، امام زمان و مردم راضي شوند.
وي همچنين در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: بعثت پيامبر خيزشي بود عليه طغيانها، استبداد، جهالت، ظلم و فساد و پيامبر در سايه اخلاق، مساله اتحاد و وحدت مقابل ظالمان را مطرح كرد و حكومت عدلي بهپا كرد كه الگويي براي ايران شد و نظام اسلامي زير اين پرچم با طاغوتهاي زمان مبارزه كرد و شاخ آمريكا را در منطقه شكست و نظامي اسلامي و نبوي بهپا كرد و تا امروز اين نظام به منطقه صادر شده و البته اروپا و آمريكا را نيز متاثر كرده است.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه به برگزاري مسابقات بينالمللي قرآن كريم اشاره كرد و گفت: از سيرههاي شيرين شجره انقلاب، احياي قرآن كريم است.
صديقي همچنين به بزرگداشت يادواره شهداي روحاني تهران اشاره كرد و گفت: در دوران دفاع مقدس و نهضتهاي اسلامي بيشتر از 5 هزار شهيد روحاني در كنار ديگر شهدا خونشان به زمين ريخته شد كه جزو مجتهدان بزرگ و علماي ما به حساب ميآمدند و در ميان آنها بيش از 600 شهيد از روحانيون تهران بودند.
به گزارش ايسنا، صديقي همچنين در خطبه اول نماز جمعه تهران در رابطه با اسرار نماز، به نظرات مرحوم حكيم ملامهدي نراقي و فيض كاشاني اشاره كرد و گفت: اگر قرار باشد از ظاهر نماز به حقيقت نماز راه يابيم هفت امر را بايد مورد توجه قرار دهيم كه اولين قدم تفهم است.
وي با بيان اينكه ورود در نماز، شركت در كلاس معرفت و حضور در وادي عشق است، تصريح كرد: مرحله اول تفهم، توجه به معناي الفاظ است اما اين معناي ذهني و مفاهيم غالبي، راز نماز نيست؛ چراكه نماز، مشحون از جواهرات و گوهرهاي گرانقدر است؛ چون در نماز سورههايي از قرآن قرائت ميشود و نماز كلام خداوند است. پس اگر انسان سنخيتي با ملك قدوس و سلام مومن مهيمن نداشته باشد متوجه گفتار او نميشود. همانطور كه در هر رشته تخصصي زبان خاصي لازم است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ايام بعثت پيامبر اكرم (ص) افزود: پيامبر اكرم ديني را آورد كه جلوه كامل پروردگار عالم است و حكومتي شكل داد كه مظهر ملك بود و حاكمي شد كه در دوران حكومتش مورچهاي را آزار نداد.
صديقي با بيان اينكه وجود و زندگي پيامبر (ص) پناه و امان بود و هر مضطربي در كنار او احساس آرامش ميكرد، خاطرنشان كرد: هر زمان كه قرآن بر پيامبر نازل ميشد، علي (ع) نيز در كنار ايشان به عنوان شاهد حضور داشتند. پس علي (ع) و قرآن هيچگاه با يكديگر فاصله نداشتند.
وي با اشاره به اينكه در تمام مشكلات، پيامبر ملكي است كه ملك بودنش به اين خاطر است كه به ضعفا پناه دهد، تصريح كرد: نظام جمهوري اسلامي از نعمتهاي بيسابقه است و خدا در اين راستا امام (ره) را برانگيخت كه حكومتي با تقوا براي ايجاد امنيت و محل امن دلها و جلب اعتماد مردم ايجاد كند و اينها امور جديدي است كه دنيا به آن نرسيده، به همين دليل مردم شريف ما با خون خود نظام مقدس اسلامي را هميشه مورد حمايت قرار داده و خواهند داد.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با تاكيد بر اينكه صرف خواندن نماز و معناي ظاهري آيات آن راضيكننده نخواهد بود، گفت: صديق كسي است كه هيچ نمودي بدون بود ندارد و هيچ ادعاي بدون حقيقت ندارد؛ چون بود ما فقر و وابستگي است و اگر در عمل همواره خود را وابسته به خدا بدانيم و ادعا نكنيم صادق هستيم؛ چون انسان بيصداقت تناسبي با خدا ندارد، لذا به تفسير نمازش نخواهد رسيد.