کد خبر 554325
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

دبیر فدراسیون بوکس می گوید نتیجه نداشتن کرسی بین المللی و لابی را در رقابتهایی همچون کسب سهمیه المپیک به وضوح می شود دید.

به گزارش مشرق، علی دانشمندفر دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به عملکرد تیم ملی در رقابتهای کسب سهمیه المپیک چین گفت: متاسفانه در این رقابتها در کنار همه حواشی و لابی هایی که گریبان بوکس را گرفته اند به نتیجه مطلوب نرسیدیم. نتایج تیم ملی را توجیه نمی کنم اما ما فیلم دو بازی بوکسورهایمان را در خروجی سایت فدراسیون بوکس می گذاریم تا مردم خودشان قضاوت کنند که چطور بازی برده بوکسور ما را بازنده اعلام می کنند.

وی افزود: همه اینها پیامد نداشتن کرسی بین المللی است و دودش حالا به چشممان رفت. نباید انتظار داشته باشیم وقتی کرسی و جایگاهی جهانی نداریم سر بچه های ما را نبرند. ما حتی نمی توانستیم به این حق خوری ها اعتراض کنیم.برای سجاد محرابی و سالار غلامی وقتی خواستیم اعتراض به نتیجعت داشته باشیم اشاره کردند که بر اساس قوانین فدراسیون جهانی(آیبا) به هیچ عنوان حقی نداریم.

دبیر فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که چرا وقتی برتری قاطع بوکسور ازبک در مرحله نیمه نهایی مقابل مجید سپهوند را دیدید ملی پوش بوکس کشورمان را زودتر از رینگ بیرون نکشیدید تا آسیب نبیند گفت: در بازی با ازبک سپهوند در همان ابتدای راند آسیب دید و مربیان بسیار هوشمندانه عمل کردند و توانستند وی را سریعا از رینگ بیرون بیاورند. کادر فنی جلو آسیب دیدگی هر چه بیشتر وی را گرفت. او از ناحیه ابرو آسیب جدی دید و دستش نیز ترک برداشت و به همین دلیل در بازی رد بندی اصلا شرایط خوبی نداشت.

دانشمند فر به این سوال که "آیا از عملکرد کادر فنی در چین راضی هستید؟" این طور پاسخ داد: کادر فنی زحمتش را کشید و چه انتظاری می شد از آنها داشت وقتی لابی های آیبا دست ما را کوتاه کرده بود؟! مربی دیگر چه باید می کرد که انجام نداده باشد؟ باید سعی کنیم برای رقابتهای آذربایجان که آخرین فرصت کسب سهیمه برای ماست هرطور شده با آقای هو رئیس فدراسیون جهانی بوکس(آیبا) صحبت کنیم و شرایط مسابقات چین را نیز برایش تشریح کنیم و جلو چنین کارهایی را بگیریم.

دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به مدالهای توزیع شده در چین ادامه داد: از ۳۰ مدال توزیع شده در چین فقط سه کشور میزبان، ازبک و قزاق سهم داشتند.حتی کره شمالی و جنوبی که در بازی های آسیایی درخشش بسیار خوبی داشتند حتی یک سهیمه در چین نگرفتند.همه اینها اوج لابی را در این رقابتها نشان می دهد. مدالهای مسابقات چین خیلی ناعادلانه توزیع شد.

وی در پاسخ به این سوالات که چرا تیم با ترکیب ۸  بوکسور و همراه با اوزان سبک وزن که شانسی برای کسب مدال در آنها نبود به چین اعزام شد؟ گفت: در ابتدا قصد داشتیم تیم را با ترکیب افرادی که شانس بیشتری برای کسب مدال داشتند اعزام کنیم ولی در نهایت تصمیم گرفته شد تا تیم را با ترکیب کامل به چین بفرستیم تا حرف و حدیثی نیز مبنی بر اینکه نتوانستند یک تیم را جمع کنند و به مسابقات بفرستند پیش نیاید. در خصوص دو وزنی هم که اعزام آنها لغو شد باید بگویم بوکسور وزن ۴۹ کیلوگرم ما در رقابتهای رزمی شرکت کرده بود و این اشکال از جانب ما و خود بوکسور بود که این موضوع را برای این اعزام لحاظ نکرده بودیم چرا که وی قانونا حق حضور در چین را نداشت. در خصوص بوکسور وزن ۸۱ کیلوگرم هم علیرغم کسب سهیمه روزبهانی در راین وزن ما قبلا در مکاتباتی که با آیبا داشتیم این اجازه را گرفته بویدم که وی نیز اعزام شود که آنها در ابتدا به ما گفتند می توانید و سپس دو روز قبل مسابقات اعلام کردند اجازه اعزام ندارید. ما هم نمی دانیم این تناقض ای آیبا ریشه در چه مواردی دارد؟!

دانشمندفر در پایان در خصوص احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی بوکس گفت: کمیته فنی فدراسیون بوکس با حضور متخصص ترین افراد علل ناکامی در رقابتهای قاره ای چین را بررسی می کند و نظرش را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

منبع: مهر