کد خبر 555796
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: بنده به دلایل شخصی می‌خواستم موضوع عدم همگروهی با عربستان را پیشنهاد بدهم.

به گزارش مشرق،‌ شهرام دبیری عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران مبنی براینکه در قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه تیم‌های ملی ایران و عربستان در یک گروه قرار نگیرند، گفت: نه چنین تصمیمی را گرفته‌ایم و نه حتی پیشنهادی داریم. بنده به دلایل شخصی که داشتم می‌خواستم این موضوع را پیشنهاد بدهم که البته هنوز هم این پیشنهاد را مطرح نکردم. درواقع می‌خواستم با کفاشیان تماس گرفته و این موضوع را بگویم که ایشان در دسترس نبود.

وی ادامه داد: با این حال زمان کم است و احتمال اینکه این تصمیم عملی شود هم بسیار ناچیز است.

دبیری در مورد دلایل این پیشنهاد گفت: می‌خواستم کاری کنیم تا از اتفاقات بعدی جلوگیری شود. درواقع اگر ایران و عربستان با هم هم‌گروه شوند، سعودی‌ها همان بازی‌ها را درآورده و باز هم دچار مشکل خواهیم شد. بنابراین می‌خواستم این پیشنهاد را بدهم که دو تیم در یک گروه نیفتند و اگر افتادند پس از آن باید دیگر طبق قانون و مقررات عمل شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد سرنوشت انتخابات این فدراسیون گفت: اگر اساسنامه سال 90 توسط هیات دولت مصوب شود انتخابات انجام خواهد شد در غیر این صورت به طور حتم به تعویق می‌افتد.

وی افزود: در این بین اگر قرار باشد اساسنامه دچار اصلاحات شود باید مجمع در مورد آن تصمیم بگیرد و وزارت ورزش و هیچ نهاد دیگری و حتی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم نمی‌تواند در مورد تغییرات در اساسنامه به تصمیم‌گیری بپردازند.
منبع: فارس