رئیس فدراسیون دوومیدانی شرایط ورزشکاران رده جوانان در کشور را نامطلوب توصیف کرد.

به گزارش مشرق،مجید کیهانی درباره سطح پایین مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور که باعث به صدا در آمدن مسئول برگزاری این رقابت‌ها نیز شده است، اظهار داشت: من با آقای فیروزی که وضعیت دوومیدانی در رده جوانان را اسفبار توصیف کرده، موافقم. متاسفانه دوومیدانی در چند سال گذشته با بی‌توجهی مواجه بوده و پشتوانه‌سازی در این رشته مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: در هر دو بخش دختران و پسران نتایج نامطلوبی به ثبت رسیده  و به همین دلیل هم تیم ملی جوانان قدرتمندی نخواهیم داشت. واقعیت کشورمان این است که در 8 سال گذشته به بخش پایه توجه نشده و صرفاً تلاش‌ها برای قهرمانان بوده است. در واقع این نقطه تاریک دوومیدانی ایران است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: باید واقعیت کنونی را بپذیریم. استان‌ها نیز باید در مسئله استعدادیابی پاسخگو باشند. نتایج را که روز گذشته دیدم، واقعاً متاسفم شدم. نظام باشگاه‌داری کمک نکرده، هیئت‌ها خوب کار نکرده‌اند و در واقع دوومیدانی پایه مورد غقلت قرار گرفته است.

کیهانی گفت: در چند سال اخیر چند نفر از رده جوانان به بزرگسالان رسیده‌اند؟ در شرایط کنونی به جز حسن تفتیان و یکی دو ورزشکار دیگر، سایر افراد همان قهرمانان قدیمی هستند و نباید از این واقعیت فرار کرد.

وی با اشاره به موضوع استعدادیابی در فدراسیون تصریح کرد: این طرح از 2،3 ماه قبل آغاز شده و از تیر ماه کار را با دعوت از نفرات منتخب رسماً شروع می‌کنیم. اگر می‌خواهیم دوومیدانی ایران خالی از ورزشکار مدال‌آور نباشد و در سال‌های آینده نیز حرف‌های زیادی برای گفتن در مسابقات برون مرزی داشته باشیم، باید روی موضوع استعدادیابی کار ویژه‌ای انجام بدهیم.
منبع: تسنیم