کد خبر 563499
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

تراکتورسازی با امیر قلعه نویی برای دومین بار در لیگ برتر طی 14 هفته مغلوب یک تیم خراسانی شد. به نظر می رسد تیم تبریزی در هر دو شکست گرفتار یک فرمول تکراری شده است.

گروه ورزشی مشرق - تراكتورسازی «مدعي» در ايستگاه27 ليگ‌برتر مغلوب ميزبانش سياه‌جامگان خراسان شد تا ديگر شانسي براي قهرمان شدن نداشته باشد.

تبريزي‌ها در مشهد با پنالتي دقيقه33 محمدرضا ايرانپوريان گل برتري خود را وارد دروازه ميزبان كردند اما هوشمندي مغز متفكر حاضر روي نيمكت سياه‌جامگان ورق را طي 10دقيقه برگرداند.

آلاجي ناجي
تراكتورسازي بعد از درخشش خيره‌كننده‌اش در ليگ قهرمانان آسيا و صعود زودهنگامش به دور دوم مسابقات قصد داشت در ليگ‌برتر هم به جمع سه تيم مدعي بالاي جدول اضافه شود.

تبريزي‌ها سياه‌جامگان را شكست مي‌دادند در فاصله سه امتيازي دو استقلال‌ خوزستان و تهران قرار مي‌گرفتند و اين اميدوارشان مي‌كرد تا در سه هفته پاياني عقب‌افتادگي مذكور را جبران كنند.

با اين حال فرهاد كاظمي سرمربي سياه‌جامگان با عملي كردن تفكراتش در دقايق پاياني تمام رشته‌هاي قلعه‌نويي و مردانش را پنبه كرد. مشهدي‌ها گل تساوي بازي را روي پاس دقيقه82 حسين كريمي به حسين زامهران زدند. يك كار تمرين‌شده كه تمام زحمات تراكتورسازان را تا آن دقيقه بازي به هدر داد.

سرمربي سياه‌جامگان حسين كريمي را يك دقيقه بعد از اينكه پاس گل داد از زمين بيرون كشيد تا آلاجي سوسه را جايگزين او كند. شايد در شرايطي كه كريمي«بد» كار نمي‌كرد كمتر كسي پاسور طلايي تيمش را از زمين خارج مي‌كرد. با اين حال كاظمي سوسه را با قدرت بدني بالايش وارد بازي كرد تا مزد درايتش در اخذ اين تصميم را در دقيقه92 بگيرد.

در اين دقيقه آلاجي سوسه با قدرت در جدال با مدافع تراكتور از ميانه ميدان تا محوطه جريمه تبريزي‌ها پيش رفت. اين خارجي تازه‌وارد در حالي كه مي‌توانست گل پيروزي ميزبان را به ثمر برساند با فداكاري توپ آخر را به عليرضا نقي‌زاده پاس داد تا سند شكست تراكتور مهر شود.

بي‌ترديد نقش تعويض طلايي فرهاد كاظمي در شكست تيم امير قلعه‌نويي پررنگ‌تر از تمام عوامل بود.

* مغلوب برابر مشهدي‌ها و داستاني تكراري
درباره شكست تراكتورسازي برابر سياه‌جامگان مي‌توان به نكته دومي هم اشاره كرد. امير قلعه‌نويي طي 14هفته‌اي كه به عنوان سرمربي- در ليگ‌برتر- روي نيمكت تراكتورسازان نشست فقط برابر دو تيم شكست را پذيرا شد.


تراكتورسازي تيمي كه با امير قلعه‌نويي احيا شد و طي 14هفته به شش پيروزي و شش تساوي دست پيدا كرد اولين‌بار در ايستگاه19 رقابت‌هاي ليگ‌برتر به پديده خراسان باخت.

هجدهم بهمن‌ماه سال94 باز هم محمد ايرانپوريان(مثل بازي دو روز پيش برابر سياه‌جامگان) از روي نقطه پنالتي به مشهدي‌ها گل زد. با اين حال گل‌هاي محسن يوسفي(53) و فريبرز گرامي(74) تراكتورسازان را در تبريز زمينگير كرد.

شايد يادآوري اين نكته جالب باشد كه آن روز هم محسن يوسفي بعد از زدن گل اول پدپده در دقيقه57 تعويض شد تا بازيكن جايگزين او يعني فريبرز گرامي گل پيروزي مشهدي‌ها را به ثمر برساند.