وی ادامه داد: قبل از شروع واگذاری پلاک ویژه، جلساتی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و راهنمایی و رانندگی پیرامون شکل و طرح پلاک ویژه برگزار و نظرات بنیاد و همچنین جانبازان مبنی بر لزوم وجود تفاوت محسوس نظیر اختصاص کد، طرح و یا رنگی خاص در پلاک ویژه جانبازان مطرح و مورد پیگیری جدی قرار گرفت.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نظرات پلیس راهنمایی و رانندگی درباره این طرح، گفت: یکی از نکات مورد نظر پلیس راهنمایی و رانندگی درباره آرم ویلچر بود که این آرم یک نماد بینالمللی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار میگیرد و برای مردم و مسافران خارجی شناخته شده است.
تبریزی افزود: موضوع دیگر موردنظر راهنمایی و رانندگی، ایجاد امکان بهرهمندی اقشار معزز یاد شده از خدمات و تسهیلات ویژه، قابلشناسایی بودن خودرو توسط مأموران راهنمایی و رانندگی و گروههای انتظامی و امدادی و پیشگیری از سوءاستفاده از تسهیلات ویژه جانبازان و معلولین بود. همچنین لزوم مشخص کردن افرادی که با شرایط ویژه جسمی و حرکتی رانندگی میکنند از دیگر نکات مدنظر پلیس راهنمایی و رانندگی بود. با توجه به این شرایط، پلیس راهنمایی و رانندگی بهمنظور آگاهی رانندگان دیگر از شرایط و محدودیتهای رانندگی این افراد و رعایت شرایط لازم، طرح فعلی پلاک ویژه جانبازان و معلولین را رأساً مصوب و به مرحله اجرا درآورد. با این وجود در پلاک ویژه جانبازان و معلولین تفاوتهایی نیز وجود دارد که برای مأموران راهنمایی و رانندگی قابل تشخیص است.
تبریزی خاطرنشان کرد: موضوع پلاک ویژه برای آن دسته از جانبازان معزز بین 25 تا 49 درصدی که با نظر کمیسیون پزشکی بنیاد دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند در دست پیگیری است و بهمحض حصول نتیجه اطلاعرسانی خواهد شد.