در این میان بیش از 60 درصد افرادی که درخواست آن ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است، پس از طی مراحل رسیدگی اعلام رضایت کامل داشته اند.
در بین اپراتورهای ارتباطی در سال 94، از نظر میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات یا درخواست های ثبت شده در این سامانه، شرکت مخابرات ایران (ثابت و همراه) 57 درصد، رایتل 50 درصد و ایرانسل 44 درصد رضایت مردم را کسب کرده اند.
همچنین در همین دوره زمانی نظر مردم در خصوص پاسخگویی اپراتورها، تعداد درخواستها، شکایات مختومه با پاسخهای قابل قبول؛ مخابرات ایران (ثابت و همراه) و رایتل 97 درصد و ایرانسل 96 درصد بوده که پاسخگویی و مختومه شده اند.
همچنین در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات، میزان رضایت مشترکان از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات و درخواست های ثبت شده، شرکت داده پردازی فن آوا با 89 درصد، پیشگامان توسعه ارتباطات با 77 درصد و داده گستر عصر نوین با 70 درصد قرار دارند.
از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایات، شرکت های انتقال داده های ندا گستر صبا و آسیا تک با 100 درصد، شاتل با 8/99 درصد و داده پردازی فن آوا با 6/99 درصد موفق شدند رضایت مردم را جلب کنند.
سامانه195 سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولیت ثبت؛ پاسخگویی و پایش درخواست، شکایت، پرسش، انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات من جمله تلفن ثابت و همراه اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواست های ملاقات با وزیر است.