رئیس کنفدراسیون ورزش‌های المپیکی آلمان گفت: ایران یکی از کشورهای در حال توسعه در اسکی به شمار می‌رود و تلاش می‌کنم نظر سرمایه‌گذاران خارجی را برای حضور در ایران جلب کنم.

به گزارش مشرق، آلفونس هرمان رئیس کنفدراسیون ورزش های المپیکی آلمان با حضور در پیست اسکی توچال علاوه بر برگزاری یک نشست مشترک با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران و محمدرضا پرهیزگار مدیریت مجموعه توچال با هدف بررسی طرح توسعه پیست اسکی توچال، برای ساعاتی به اسکی کردن در پیست اسکی توچال و بازدید از آن پرداخت.

در این نشست آلفونس هرمان اظهار کرد: انتظار نداشتم یک پیست اسکی به این نزدیکی در تهران قرار گرفته باشد. من برای اولین بار است که در خارج از اروپا اسکی می‌کنم و حضور در پیست اسکی توچال من را هیجان‌زده کرد.

او افزود: من از همان ابتدای ورودم به ایران تحت تاثیر شهر تهران قرار گرفتم و دیدن پیست اسکی توچال که در فاصله بسیار کمی از مرکز شهر تهران قرار گرفته اوج شگفت‌زدگی من بوده است. اسکی کردن در ایران یک اتفاق ویژه برای من به شمار می‌آید و حتی فکرش را هم نمی‌کردم در این سفر بتوانم در ایران اسکی کنم.

رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان که در هیات رئیسه فدراسیون جهان اسکی(FIS) نیز عضویت دارد، در ادامه به شرایط اسکی ایران اشاره کرد و گفت: بسیار خرسندم که شاهد چنین شرایط ویژه‌ای برای اسکی در ایران هستم. البته خوشحالم که در ایران شاهد حضور افرادی مسئولیت‌پذیر و فعال در کمیته‌ ملی المپیک و فدراسیون اسکی هستم.

او با اشاره به برنامه کشورهای در حال توسعه در اسکی، عنوان کرد: ایران یکی از کشورهای در حال توسعه اسکی جهان به شمار می‌رود و حضور افرادی که با پوست، گوشت و استخوان خود سعی در پیشرفت این رشته ورزشی دارند، بسیار حائز اهمیت است. من اطلاعاتی که در طول حضورم در ایران بدست آوردم را به اروپا می‌برم و تلاش خودم را به کار می‌بندم تا از طریق فدراسیون جهانی اسکی بتوانم نظر سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در اسکی ایران و بخصوص در مجموعه توچال جلب کنم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی اسکی همچنین در پاسخ به پیشنهادی از سوی مدیریت مجموعه توچال برای برگزاری یکی از جلسات فدراسیون جهانی اسکی در ایران، گفت: ما حاضر هستیم یکی از جلسات کمیته توسعه فدراسیون جهانی اسکی را در ایران و در پیست توچال برگزار کنیم. همچنین من هفته آینده با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیداری خواهم داشت که در آن از آنچه که در ایران و اسکی این کشور دیده‌ام به او اطلاع خواهم داد.

وی افزود: اگر نیاز باشد می‌توانیم در بخش روادید و البته تسهیل در سفر ورزشکاران و مسئولان فدراسیون اسکی به ایران کمک کنیم و در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

همچنین در اقدامی قابل توجه از سوی مدیریت مجموعه توچال، رئیس کنفدراسیون ورزش های المپیکی آلمان به عضویت افتخاری مدیریت مجموعه توچال درآمد و از وی دعوت شد تا بازهم برای بازدید و البته اسکی در پیست توچال به ایران سفر کند.

محمدرضا پرهیزگار مدیریت مجموعه بین‌المللی توچال نیز در این نشست اظهار داشت: پیست اسکی توچال دارای شرایط بسیار منحصر به فردی است که باعث شده در جهان به عنوان یکی از پیست‌های کم‌نظیر اسکی شناخته شود. این پیست در این فصل از سال هنوز هم فعال است و همه روزه میزبان شمار زیادی از اسکی‌بازان است.

پرهیزگار خاطر نشان کرد: با توجه به این که مدت زمان زیادی از فعالیت خط تله‌کابین توچال می‌گذرد و البته استقبال زیادی که از این مجموعه می‌شود، تصمیم داریم تا ظرفیت جابجایی با کمک تله‌کابین‌ در این مجموعه را افزایش دهیم. به همین منظور با چند شرکت خارجی مذاکراتی را داشته‌ایم تا با احداث خط تله‌کابین جدید ظرفیت جابجایی خود را به 1500 نفر در ساعت برسانیم.

او با اشاره به تلاش برای بهره بردن از دانش روز جهان برای توسعه مجموعه بین‌المللی توچال، اظهار داشت: علاوه بر توسعه تله‌کابین مجموعه توچال، توسعه پیست اسکی این مجموعه را نیز در نظر داریم. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌خواهیم از دانش روز جهان برای توسعه این مجموعه عظیم بهره ببریم.

او افزود: حضور رئیس کنفدراسیون ورزش های المپیکی آلمان در ایران یک اتفاق ویژه به شمار می‌آید. با توجه به عضویت آقای هرمان در هیات رئیسه فدراسیون جهانی اسکی، سفر او به ایران می‌‌تواند کمک خوبی برای توسعه اسکی ایران باشد.

منبع: سایت کمیته ملی المپیک
منبع: فارس