به گزارش سرويس فناوري اطلاعات مشرق، شرکت توشيبا طي بيانيهاي اعلام کرد خريداران لپتاپهاي سري T از محصولات SatelitePro و Satelite لپتاپهاي خود را براي تعمير به نمايندگيهاي اين شرکت در سراسر جهان ارائه کنند. اين شرکت دليل اين فراخوان را خرابي در پورت اتصال آداپتور به لپتاپ اعلام کرد، که ممکن است موجب افزايش شديد دما و در نتيجه وقوع آتش سوزي در اين محل گردد.
اين گرما به حدي است که در برخي موارد مشاهده شده که موجب ذوب شدن بدنه اصلي لپتاپ در اين محل شده است. توشيبا ادعا ميکند اين موارد تنها در هنگام انجام آزمايشات دورهاي و نه توسط کاربران ديده شده است. بنابراين به ادعاي اين شرکت، تا بحال خسارتي به کاربران وارد نشده است.
اما کميسيون نظارت بر امنيت مصرف کنندگان اعلام کرده طي اين مدت 129 گزارش مبني بر داغ شدن بيش از حد بدنه لپتاپ که موجب تغيير فرم آن شده، و نيز دو مورد که موجب وقوع خسارتهاي غيرجاني شده و دو مورد ديگر که موجب سوختگي سطحي کاربر شده است شده، به توشيبا گزارش شده است. پس از انجام تعميرات، يک بروزرساني در بايوس اين لپتاپها نيز انجام خواهد پذيرفت که طي آن اگر لپتاپ بيش از حد داغ شود سيستم برق خارجي و قابليت شارژ شدن باتري بطور کلي از کار ميافتد و کاربر توسط يک پيغام براي سرويس و راهاندازي مجدد لپتاپ خود به نزديکترين نمايندگي توشيبا راهنمايي ميشود.
توشيبا 41 هزار لپتاپ فروخته شده طي آگوست 2009 تا آگوست 2010 را بعلت داغ شدن بيش از حد و احتمال آتش گرفتن جهت تعميير فراخواند.