کد خبر 579177
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

مدیرکل دفتر نظام بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: این شرکت های سهامی زراعی 80 هزار هکتار از اراضی کشور را زیر کشت محصولات دارند.

به گزارش مشرق، مدیرکل دفتر نظام بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور امروز در گردهمایی آموزشی مدیران و اعضای هیئت مدیره  شرکت های سهامی زراعی و تعاونی های تولید خراسان جنوبی گفت: این شرکت های سهامی زراعی 80 هزار هکتار از اراضی کشور را زیر کشت محصولات دارند.

نادر علیزاده با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی از شرکتهای سهامی زراعی 7 شرکت است افزود: 2شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض و اسلام آباد خراسان جنوبی از شرکتهای پیشرو در کشورند.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد در برنامه ششم توسعه ،100 شرکت سهامی زراعی دیگر در کشور ایجاد کند.

مدیر کل دفتر نظام بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور افزود : توسعه پایدار با توجه به اعمال مدیریت یکپارچه سازی اراضی، بهره وری منابع آب و اعمال شیوه های نوین کشاورزی از اهدافی است که در شرکت های سهامی زراعی به دنبال تحقق آن هستیم.

آقای علیزاده همچنین با اشاره به ایجاد 180 تشکل آب و خاک تا پایان امسال در قرارگاه سازندگی اقتصاد مقاومتی کشور گفت: نصب کنتورهای هوشمند و تجمیع چاه های کشاورزی از اقداماتی است که در تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی با وزارت نیرو به تصویب رسیده است و اعمال آن منجر به مدیریت منابع آب و افزایش بهره وری آب های سطحی و زیرزمینی می شود.

اسفندیاری مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی هم در این گردهمایی، کمبود آب، شوری خاک، فروش خام محصولات کشاورزی و درآمد کم کشاورزان را از مشکلات بخش تعاون و شرکتهای سهامی زراعی استان برشمرد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما