کد خبر 583615
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

پارسی‌جو به عنوان یکی از موتورهای جست‌وجوی ایرانی، مخاطبان خاص خود را دارد و اگرچه هنوز نتوانسته سهم موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل را در ایران بگیرد و ظاهرا چنین قصدی هم ندارد، به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر افزایش بازدیدکننده داشته و در رتبه 238 قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، با توجه به اطلاعات موجود در سایت الکسا که وب‌سایتی برای نمایش و احراز رتبه بازدید وب‌سایت‌های اینترنتی است، "پارسی‌جو" با صعود 1053 پله‌ای در میان سایر وب‌سایت‌ها در سه ماه گذشته، در رتبه 10 هزار و 712 جهانی قرار دارد و البته رتبه آن در ایران 238 است.
 
با توجه به اینکه وب‌سایت "پارسی‌جو" یک جویشگر بومی است، 99.4 درصد کاربران آن در ایران قرار دارند و با توجه به آمار الکسا، با افزایش 10 درصدی در طول سه ماه گذشته، هر بازدیدکننده به طور متوسط روزانه 10.20 صفحه از این سایت را بازدید می‌کند و همچنین روزانه زمانی متوسط 13 دقیقه در آن صرف می‌شود که افزایش 18 درصدی نسبت به سه ماه گذشته داشته است.
 
3.10 درصد از بازدیدکننده‌های این سایت از موتور جست‌وجو وارد آن می‌شوند که نسبت به سه ماه گذشته 47 درصد کاهش داشته است. بیشترین کلمات کلیدی مورد استفاده در این موتور جست‌وجو ترجمه، مترجم و ترجمه گوگل بوده و همچنین سایت‌هایی که پیش از پارسی‌جو توسط افراد بازدید شده‌اند به ترتیب گوگل، ورزش 3، دیجی‌کالا، یاهو و الکسا هستند.
 
بیش‌ترین زیردامنه‌هایی از پارسی‌جو که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد به ترتیب parsijoo.ir با 76.14 درصد کاربران، khabar.parsijoo.ir با 42.32 درصد کاربران، translate.parsijoo.ir با 17.09 درصد کاربران، mail.parsijoo.ir با 13.97 درصد کاربران و ava.parsijoo.ir با 7.51 درصد کاربران است.
 
پارسی‌جو با داشتن سرعتی متوسط، در مدت 1.496 ثانیه لود می‌شود و 59 درصد سایت‌ها دیگر از آن کندتر هستند.
 
کاربران در پارسی‌جو دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. درباره اینکه مخاطبان این سایت چه میزان شباهت با مخاطبان جمعیت اینترنتی عمومی دارند، می‌توان گفت تقریبا اغلب کاربران این سایت مرد هستند و درواقع مردان سهمی بیشتر از میانگین اینترنت را دارند، بازدیدکنندگان زن نیز سهمی کمتر از میانگین را به خود اختصاص می‌دهند.
 
درباره تحصیلات مخاطبان پارسی‌جو، کسانی که به دانشگاه نرفته‌اند، برخی از کلاس‌های دانشگاهی را گذرانده‌اند و کسانی که فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند، سهمی کمتر از میانگین مصرف دارند و افراد دانشگاهی بالاتر از متوسط مصرف عمومی اینترنت از این سایت بازدید می‌کنند.
 
همچنین در خصوص محل استفاد از پاسی‌جو، افرادی که در مدرسه از آن استفاده می‌کنند کمتر از میانگین هستند در حالی کاربران از منزل شخصی و محل کار کمی بیشتر از میانگین مصرف میانگین اینترنت به این سایت وارد می‌شوند.

منبع: ایسنا