بعد از شهادت سیزده نفر از مدافعان حرم مازندرانی که شهید رضا حاجی‌زاده از هم روستاهایی ما هم جزو آنها بود، برای اینکه ادای دینی کوچکی نسبت به این شهیدان کرده باشیم، تصمیم به اکران فیلم گرفتیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پیمان نجفی، مسئول اکران این فیلم و از اهالی روستای اسکی‌محله آمل در این باره گفت: یک هفته قبل از حادثه خان طومان و شهادت تعدادی از مدافعان حرم، قصد داشتیم فیلم «هنگامه» را اکران کنیم ولی با توجه به فصل کشاورزی در این منطقه، به این نتیجه رسیدیم که زمان مناسبی برای اکران نیست.

وی ادامه داد: بعد از شهادت سیزده نفر از مدافعان حرم مازندرانی که شهید رضا حاجی‌زاده از هم روستاهایی ما هم جزو آنها بود، برای اینکه ادای دینی کوچکی نسبت به این شهیدان کرده باشیم، تصمیم به اکران فیلم گرفتیم.

نجفی افزود: در ابتدا قرار بود تا در دانشگاه محل تحصیل شهید حاجی‌زاده اکران داشته باشیم اما از طرف دانشگاه اعلام  کردند که با توجه به زمان برگزاری امتحانات، امکان چنین برنامه‌ای وجود ندارد، به همین دلیل گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) را انتخاب کردیم.

این فعال فرهنگی درباره استقبال از این برنامه با اشاره به شعرخوانی یکی از شاعران محلی برای شهدای خان طومان، اظهار داشت: با توجه به اینکه فقط دو روز برای تبلیغات برنامه زمان داشتیم، استقبالی که از اکران این فیلم شد، برای ما غیرمنتظره بود و ما فیلم «هنگامه» را در دو سانس اکران کردیم که بیشتر مخاطبان هم بانوان منطقه بودند.

وی با بیان اینکه از محل بلیت‌فروشی فیلم، مبلغ 223 هزار تومان جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: همسر شهید رضا حاجی‌زاده هم که در اکران فیلم «هنگامه» حضور داشتند، به منظور کمک به ساخته شدن فیلم‌های دیگری در این باره، بلیت اکران فیلم را 20 برابر قیمت، تهیه کردند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه کسانی که در مورد مدافعان حرم سوالاتی دارند حتما باید فیلم «هنگامه» را تماشا کنند تا با سختی‌های این خانواده‌ها آشنا شوند، عنوان کرد: قصد داریم در شبهای ماه رمضان در مسجد امیرالمومنین (ع) روستای اسکی محله و همچنین با توجه به اینکه همسر شهید حاجی زاده از طلاب حوزه علمیه آمل هستند، در این حوزه هم به اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم را اکران کنیم.