کد خبر 58730
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵

تروریست نروژی که در عملیات تروریستی خود توانسته بود 92 نفر را به قتل برساند، اذعان کرد که عملیات خود را در بازی "ندای وظیفه" شبیه سازی کرده است.

به گزارش مشرق؛ چند روز گذشته در شهر اُسلو کشور نروژ اتفاق ناگواری رخ داد، عکسی که در روبرو مشاهده می‌شود متعلق است به تروریست "Anders Behring" که در یک عملیات خونین  92 نفر را باتفنگ به قتل رساند و در یک بمب گذاری در یک ساختمان دولتی باعث مرگ بیش از 8 نفر غیر نظامی شد .
دلیل این حمله از سوی این مرد 32 ساله‌، مسائل ضداسلامی و تبلیغات اسلام هراسانه در اروپا عنوان شده است. آندرس بهرینگ (Anders Behring) همچنین در مورد چگونگی این عملیات سخنان عجیبی را بیان کرد :
وی بعد از دستگیری اعلام کرد، "تمام آموختهای رزمی و مهارتی خود را از بازی معروف جنگ افزار مدرن 2 (Modern Warfare 2) یادگرفته است، و افزود بازی ندای وظیفه یک شبیه ساز عالی برای عملیات جنگی واقعی می‌باشد" . سخنان وی به شرح زیر است :
"
بازی ندای وظیفه را خریداری کردم، و می‌توانم بگویم این بازی یکی از بهترین بازیهای شبیه سازی شده نظامی می‌باشد که من دیده ام . و بخش چند نفره بازی بسیار عالی بود و خیلی چیزها از این شبیه ساز آموختم، و با این آموزشها توانستم این عملیات را انجام دهم" . وی همچنین اذعان کرد عاشق بازی دنیای وارکرافت بوده است و به غیر از اینها نیز بازیهای دیگری چون Fallout 3,  BioShock 2   و Dragon Age: Origins را نیز بازی کرده است .

شایان ذکر است که بازی ندای وظیفه: جنگ افزار مدرن 2 یک بازی در سبک اوّل شخص تیر انداز است، که دو ماهِ پایانی سال 2009 عرضه شده است و در روز اول عرضه در انگلیس، 1.23 ميليون نسخه فروش داشته است. این بازی بافروش بالا رکورد خوبی را در حوزه‌ی صنعت سرگرمی بدست آورده و این حاکی از مخاطبان زیاد این بازی است.


نکته حائز اهمیت این است که تعداد زیادی از بازی ها از جمله ندای وظیفه، محتوای اسلام ستیزانه داشته و با مخاطب زیادی که در سطح جهان دارند، باید منتظر بمانیم تا در آینده تاثیر این بازیها را در اتفاقات خشونت باری که رنگ و بوی اسلام ستیزی دارند، ببینیم.

همچنین می توان گفت که سازندگان این دسته از بازی ها که اکثرا شرکتهای آمریکایی هستند خواسته یا ناخواسته و دانسته یا ندانسته آتش بیار معرکه بوده و سبب افزایش جو اسلام هراسی ودین ستیزی میشوند.

حال باید به این بیاندیشیم که وظیفه‌ی ما در برابر این سیلِ عظیمِ بازی‌ها که بی دردسر و به راحتی با قیمتی نازل در اختیار مخاطبِ داخلی قرار می‌گیرد، چیست و چگونه باید از وقوع این گونه اتفاقات جلوگیری کنیم.