کد خبر 589296
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

خواننده موسیقی پاپ کشورمان با اشاره به عوامل تاثیرگذار در باورپذیری قطعه های تولید شده برای ماه مبارک رمضان،‌ از شعر،‌ نوع اجرا و ملودی به عنوان سه عامل مهم در این راستا سخن گفت.

به گزارش مشرق، مجید اخشابی خواننده موسیقی پاپ با اشاره به اصلی ترین ویژگی های کارهای تولید شده برای ماه مبارک رمضان گفت: آثار تولیدی برای ماه مبارک رمضان باید از چند ویژگی شاخص برخوردار باشند تا در نهایت کاری مورد قبول و متناسب با فضای روحانی و معنوی این ماه ارائه شود.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله، شعر مورد استفاده باید از محتوایی مناسب و اثر گذار برخوردار باشد‌، لزوم وجود عرفان و معنویت در اشعار مورد استفاده در آثار مناسبتی ماه مبارک رمضان اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه جدیدا مشاهده می شود که حتی اشعاری که مخاطب آنها خداوند نیست و بیشتر مخاطب زمینی دارند هم در آثار مناسبتی ماه مبارک رمضان پیدا کردند و برخی از هنرمندان چنین روندی را پیش گرفتند که کارهایشان اثر گذاری خود را از دست داده است.

خواننده تیتراژ سریال گمگشته با اشاره به دومین ویژگی مهم آثار تولیدی برای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هنرمندان باید توجه داشته باشند که نوع اجرا و جنس صدا هم در کیفیت اثر تولید شده برای ماه رمضان تاثیر بسیاری دارد. باور پذیری کلام مورد استفاده از شخصیت خواننده یکی دیگر از موضوعات مهم در مسیر تولید یک اثر مناسبتی است.

وی یادآور شد: اینکه مخاطب حس کند کلامی را از یک خواننده یا شاعری می شنود که پیش تر جنبه های معنوی در کارهایشان وجود نداشته و تنها دراین ماه به سمت تولید این گونه آثار آمده اند به طور یقین تاثیر گذاری را از دست می دهد چرا که نمادهای سابق موجود در کارنامه هنری یک هنرمند تاثیر بسیاری در باور پذیری اثر ارائه شده از سوی او دارد.

اخشابی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید توجه داشته باشیم که ملودی به کار رفته در آثار ماه مبارک رمضان باید از فضای معنوی برخوردار باشند چرا که ملودی ها مانند جمله هایی هستند که یک پیام موسیقایی را حمل می کند.

وی خاطر نشان کرد: انطباق ملودی های بکار رفته در آثار تولیدی ماه مبارک رمضان و همچنین تناسب این ملودی ها با هوش مخاطبان،‌ در تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر روی مخاطب نقش دارد.

منبع: میزان