کد خبر 596730
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

یک شهروند شیرازی با 227 بار تماس با سامانه 125، رکورد مزاحمت تلفنی برای آتش‌نشانی را شکست.

به گزارش مشرق، سرپرست ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز گفت: یک شهروند طی 48 ساعت 227 بار با سامانه 125 تماس گرفته ایجاد مزاحمت کرده است.
 
امامی افزود: این مزاحم تلفنی، از ساعت پنج و دو دقیقه روز پنجم تیرماه تا ساعت 17 و 55 دقیقه روز ششم تیرماه، مدام با سامانه 125 تماس می‌گرفته است.
 
وی با اشاره به اهمیت مشغول نبودن شماره 125 و تاثیر تماس‌های نابه‌جا بر احتمال تاخیر در امدادرسانی به یک حادثه‌دیده، گفت: در فصل گرما به‌دلیل وقوع حریق در باغ‌ها و اراضی و محوطه‌های پوشیده از خاروخاشاک و امداد حیات وحش و ... تعداد عملیات‌های آتش نشانی نسبت به دیگر فصل‌ها افزایش پیدا کرده و گاه به بیش از 60 عملیات در روز هم می‌رسد، به همین دلیل از شهروندان محترم تقاضا داریم به هیچ عنوان با سئوال‌های نابجا و دیگر موارد این شماره را مشغول نکنند.
 
امامی خاطرنشان کرد: در آتش نشانی شیراز معمولا سه نوع تماس با سامانه برقرار می‌شود تماس‌های عملیاتی، تماس‌های مشاوره‌ای و تماس‌های نابجا و مزاحمت.
 
وی با بیان اینکه بالغ بر 80 درصد از تماس‌های برقرار شده با آتش‌نشانی، مرتبط با وظایف این سازمان نیست یا مزاحمت است، گفت: فردی که 227 بار طی 48 ساعت تماس گرفته بود، با صحبت‌های بی ربط و گاه سکوت، تنها موجب مشغول شدن سامانه 125 طی مدت تماس شده بود.
 
امامی اضافه کرد: به‌طور متوسطه در هر ماه بالغ بر 850 تا 900 تماس با سامانه 125 برقرار می‌شود. بنابراین از شهروندان در خواست می‌کنیم که با تماس‌های بی‌دلیل، این شماره را اشغال نکنند.
 
سرپرست ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز تاکید کرد که شماره تلفن‌های مزاحم برای رسیدگی حقوقی به دستگاه قضائی معرفی خواهد شد
منبع: ایسنا