کد خبر 602355
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

کارشناس فضای مجازی گفت: نزدیک به 19 میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران افراد کمتر از 18 سال هستند.

به گزارش مشرق، روح الله مومن نسب در نشست فعالان عفاف و حجاب در عرصه فضای مجازی افزود: یکی از مشکلات در خصوص دسترسی به اینترنت و فضای مجازی، طبقه بندی نشدن آن در کشور است به گونه ای که اینترنت برای همه افراد در هر سنی به یک گونه در دسترس است.  
 
وی گفت: هجمه عظیمی در فضای مجازی برضد ارزش‌های اسلامی و ایرانی شکل گرفته است.
 
مومن نسب افزود: فرهنگ ما، جمع گرایی است و هم اکنون با ابزارهای نوین فضای مجازی و استفاده بیش از حد از آن دچار فردگرایی شده ایم.
 
وی گفت: طلاق عاطفی یکی از عوارض استفاده بیش از حد از فضای مجازی است که  افزایش پیدا کرده است.
 
مومن نسب افزود: درباره فضای مجازی استاندارد «سلامت کیفیت» نداریم و بسیاری از اطلاعات موجود در گوشی ها و رایانه ها به راحتی از طریق شبکه های مجازی و اینترنتی از دسترس خارج می شوند.
 
وی گفت: آمریکا برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی قانون دارد در حالیکه کمتر از ده درصد کاربران اینترنت در این کشور هستند.  
 
مومن نسب افزود: بسیاری از زیرساخت ها در این باره به نفع خارجی ها و به ضرر داخلی هاست زیرا اگر فردی بخواهد شبکه ای مانند تلگرام در کشور ایجاد کند، باید مجوزهای مختلفی دریافت کند و هزینه ها و مالیات آن را نیز بپردازد اما تلگرام براحتی در میان کاربران ایرانی رواج پیدا می کند و به هیچ کجا نیز پاسخگو نیست.
 
وی گفت: فضای مجازی امروز بزرگتر از فضای حقیقی شده است و باید آنرا جدی گرفت.
 
مومن نسب افزود: اینترنت رایگان شبانه چه سودی دارد؟ و منفعت آن برای جوانان و ملت ما چیست؟ در حالیکه در آمریکا اینترنت بر اساس جنسیت، موقعیت و سن برای افراد طبقه بندی شده و استفاده از آن قانون دارد.  
 
همچنین در این مراسم الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص رعایت حجاب و عفاف در جامعه و فضای مجازی صحبت کرد.  
 
همچنین قرار است فراخوان جشنواره فیلم های دو دقیقه ای با موضوع حجاب و عفاف مرداد امسال منتشر شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما