وی با تاکید بر اینکه روند پیشرفت و کیفیت پروژه آزادراه جنوبی تهران مطلوب است، تصریح کرد: استفاده از قطعات بتنی نیازمند توجه به وضعیت آب و هوایی و ابلاغ وزارت راه و شهرسازی برای یک دوره آزمایشی است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: میزان تولید سیمان در کشور بالا است و قرارگاه نسبت به استفاده از تولیدات داخلی در پروژهها اهتمام جدی دارد اما استفاده از مصالح سیمانی برای قطعات مختلف پروژهها امکانپذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه تامین ایمنی و موضوعهای زیباسازی جادهای در تهیه مطالعات پروژه مورد توجه قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) قرار گرفته است، گفت: افزایش کیفیت نیازمند افزایش هزینه است به همین علت مسئولان باید در پروژههای عمرانی نسبت به تامین اعتبارات نگاه ویژه داشته باشند.
عبداللهی استفاده از کارشناسهای برجسته را یکی از ویژگیهای قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) برشمرد و تصریح کرد: عرض شانه چپ و راست جاده آزادراه کنارگذر جنوبی تهران(آبیک- چرمشهر) نسبت به دیگر آزادراههای کشور بیشتر است.
وی افزود: ساختمانهای مورد نیاز جاده از جمله اورژانس، پلیس و مجتمع گردشگری در آزادراه جنوبی تهران جانمایی و آگهی فراخوان ارزیاب سرمایهگذار اعلام شده است که امیدواریم مسئولان در صدور مجوزهای مورد نیاز مشارکت لازم را داشته باشند.
بر اساس پیشبینی هزینه تمام شده پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران دو هزار و 600 میلیاردی بوده که برای تکمیل این پروژه سرمایهگذاری دولت 30 درصد و سهم قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) 70 درصد است.