آزادکار دسته 125 کیلوگرم کشورمان در دیدار پایانی المپیک ریو به مصاف کشتی گیر مطرح و عنوان دار ترکیه ای خواهد رفت.

به گزارش مشرق، کمیل قاسمی آزادکار دسته 125 کیلوگرم کشورمان در دیدار پایانی المپیک ریو به مصاف طاها آکگول کشتی گیر ترکیه ای خواهد رفت. در این مطلب می خواهیم با حریف نماینده کشورمان در دیدار فینال بیشتر آشنا شویم.

طاها آکگول در روز 22 نوامبر سال 1990 در شهر سیواس ترکیه چشم به جهان گشود. وی هم اینک در کنار درخشش چشمگیر در رشته کشتی آزاد مشغول به تحصیل در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی می باشد.

آکگول به هیچ عنوان امشب حریف آسانی برای کمیل قاسمی نخواهد بود، این را می توانیم با یک نگاه گذرا به عناوین این کشتی گیر در سال های اخیر حدس بزنیم. وی استارت کسب مدال های خود را در سال 2012، همان سالی که کمیل قاسمی موفق به کسب مدال برنز المپیک لندن شد، زد. آزادکار دسته سنگین وزن تیم ملی ترکیه در آن سال موفق شد در شهر بلگراد مدال طلای قهرمانی اروپا را به دست آورده و دو سال متوالی نیز این موفقیت را تکرار کند. در عرصه جهانی نیز آکگول دست پری دارد، وی تا کنون دو بار در سال های 2014 و 2015 موفق به کسب مدال طلای جهان شده و یک بار نیز در سال 2013 مدال برنز این رقابت ها را کسب کرده است.

از دیگر افتخارات کشتی گیر 125 کیلوگرم تیم ملی ترکیه می توانیم به کسب مدال طلای بازی های اروپایی سال 2015 و رقابت های دانشجویی سال 2013 اشاره کنیم.
 
افتخارات طاها آکگول در یک نگاه

مسابقات قهرمانی جهان:
دو مدال طلا (2014 تاشکند و 2015 لاس وگاس)
یک مدال برنز (2013 بوداپست)

مسابقات قهرمانی اروپا:
سه مدال طلا (2012 بلگراد، 2013 تفلیس و 2014 وانتا)
 
مسیر فینالیست شدن آکگول در المپیک ریو 2016

طاها آکگول که برخلاف کمیل قاسمی در دور اول مسابقات با قرعه استراحت روبرو شده بود در اولین قدم خود در مرحله یک هشتم نهایی چولونبات از مقدونیه را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی نشد. وی در مرحله یک چهارم نهایی ابراهیم سعیدف بلغاری را به راحتی شکست داد و به جمع چهار نفر نهایی راه یافت و در مرحله نیمه نهایی نیز موفق شد با نتیجه سه بر یک لوان بریانیدزه از کشور ارمنستان را شکست دهد.
منبع: طرفداری