کد خبر 62327
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹

فرمانده هواپيمايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران(هوانيروز) اعلام كرد: هوانيروز آماده حضور در ماموريت‌هاي بين المللي از جمله كمك رساني به آسيب ديدگان در اقصي نقاط جهان مانند قحطي زدگان سومالي است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير كيومرث احدي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا افزود: هوانيروز با كسب تجربيات ارزشمند در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، امروز از توانايي بالايي در عرصه هاي مختلف برخوردار است.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص احتمال مشاركت هوانيروز در كمك رساني به قحطي زدگان سومالي ، افزود: هوانيروز با دارا بودن استعداد كيفي از نظر بالگرد و نيروي انساني، به عنوان سرباز ولايت پا در ركاب است و هرجايي كه نياز باشد تحت فرمان مقام معظم رهبري و فرمانده معظم كل قوا و همچنين سلسله مراتب فرماندهي آماده اجراي ماموريت است.
فرمانده هوانيروز خاطرنشان كرد: چنانچه نياز باشد هوانيروز آماده است حتي خارج از كشور جمهوري اسلامي ايران از جمله در كشور سومالي كه با قحطي روبرو شده است ماموريت انجام دهد و به عنوان يك سرباز در اختيار ولايت و مطيع سلسله مراتب فرماندهي است.
امير سرتيپ احدي يادآور شد:از خصوصيات و ماموريت‌هاي بارز بالگردها، اجراي پرواز براي كمك به مردم در مواقعي است كه حوادث و بلايا طبيعي نظير سيل، زلزله و آتش سوزي رخ داده باشد.
وي افزود: هوانيروز در زمينه ارسال و انتقال كمك‌هاي انسان دوستانه ايران در هرنقطه كه صلاح باشد، آماده است كه يار و ياور جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران باشد.
هواپيمايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران (هوانيروز) در دوران هشت سال دفاع مقدس توانست بخوبي وظايف خود را انجام دهد و دوشادوش ساير رزمندگان اسلام افتخارات بزرگي را براي كشور به ارمغان آورد.
هوانيروز پس از جنگ تحميلي نيز ضمن كمك به سازندگي كشور به همكاري با شبكه هاي بهداشت و درمان به امدادرساني در عرصه هايي نظير انتقال مجروحان و مصدومان تصادفات جاده‌اي در اقصي نقاط كشور به مراكز درماني و نيز كمك رساني به روستاهايي كه در فصول مختلف از جمله در زمستان با مشكل هاي جدي روبرو شده بودند، پرداخته و يكي از بخش هاي تاثير گذار در نيروهاي مسلح بشمار مي رود.