به گزارش مشرق، موسسه پژوهشی گالوپ روز پنجشنبه با انتشار نتایج یک نظرسنجی تازه یاد آور شده است که از سال 1972 بطور پراکنده و ازسال 1997 بطور مستمر ارزیابی مردم آمریکا درمورد میزان اعتبار رسانه های این کشور را به نظر سنجی گذاشته است.
گالوپ اضافه کرد: اطمینان و اعتماد آمریکایی ها به رسانه های کشورشان درسال 1976 و در زمان رونق خبرنگاری های تحقیقی به خصوص در رابطه با جنگ ویتنام و رسوایی های واترگیت به بالاترین حد خود در تاریخ این نظرسنجی ها یعنی 72 درصد رسیده بود.
برهمین اساس این میزان اعتبار که پس ازآن تاریخ و تا اواخر دهه 1990 و آغاز قرن حاضر درحدود 50 درصد ثابت مانده بود ازآن تاریخ به بعد بطورمستمر روبه کاهش گذاشته و درسال 2007 یعنی در زمان ریاست جمهوری جرج بوش به زیر50 درصد تنزل پیدا کرده است.
موسسه گالوپ اشاره کرده است که گرچه از تاریخ ذکر شده اعتبار و احترام این حرفه درمیان مردم آمریکا در حال تنزل بوده به احتمال زیاد جنجال های انتخاباتی امسال آمریکا موجب کاهش شدید اعتبار رسانه های آمریکایی وتنزل آن به پایین ترین حد تاریخی خود شده است.
این درحالی است که جمهوریخواهان و محافظه کاران آمریکایی رسانه های این کشور را متهم کرده اند درحالی که در جریان رقابت های انتخاباتی امسال با هیلاری کلینتون برخوردی مثبت و حمایت گرانه داشته اند این برخورد با دونالد ترامپ همواره غیرمنصفانه و منفی بوده است.
گالوپ همین نظر را دلیل کاهش شدید اعتماد جمهوریخواهان آمریکایی به رسانه های این کشور برشمرده و نوشته است در حالی که درسال گذشته 32 درصد ازجمهوریخواهان آمریکا گفته بودند که به رسانه های کشورشان اعتماد دارند این اعتماد در سال جاری به 14درصد رسیده است که پایین ترین درجه اطمینان جمهوریخواهان به رسانه ها در20 سال گذشته محسوب می شود.