کد خبر 631798
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: برخورد با رسانه‌ها درست نبود و باید مقرراتی وضع کنیم که بیرونی‌ها برای فوتبال تصمیم نگیرند.

به گزارش مشرق، غلامرضا بهروان پس از پایان دربی 83 گفت: برای برگزاری این مسابقه از دیروز اینجا بودیم و همه کمک کردند. از 10 روز قبل یک ستاد تشکیل شد تا جلسات متعددی داشته باشیم و همه کمک کردند. البته یکی از ویژگی‌های این مسابقه این بود که باید بررسی شود که چرا یک بخش از ورزشگاه خالی بود و یک بخش دیگر تجمع زیادی داشت. چون سامانه فروش بلیت دیروز به ما گفته بود همه بلیت‌ها به فروش رفته است.

وی ادامه داد:‌ البته تماشاگران با آرامش رفتند و آمدند و امیدوارم فرهنگی حاکم شود که هر کسی بلیت می‌گیرد مثل تمام مردم دنیا عجله نکرده و نهایتا نیم ساعت مانده به بازی به ورزشگاه بیاید.

بهروان درباره بازار سیاه به راه افتاده برای بلیت دربی گفت: یکسری سامانه‌های خصوصی گفته بودند که بلیت می‌فروشیم هر چند که فروش بلیت با کد ملی بود و هر نفر هم یک بلیت فروخته می‌شد. حالا یک عده اگر مرتکب خطا شدند آن را به پلیس فاتب و حراست اطلاع داده‌ایم و باید این موضوع را کنترل کرد. البته بلیت کاغذی در کار نبود. اینکه کسی روی سایت شخصی‌اش بلیت می‌فروشد درست نیست و باید برخورد کرد. البته تخلفات کم بود و باید مرحله به مرحله اصلاح شود.

وی در مورد برخورد بازیکنان دو تیم در پایان بازی با رسانه‌ها گفت: حق با رسانه‌هاست و باید به آنها احترام گذاشت. ما دعوت می‌کنیم تا رسانه‌ها بیایند و ما را به مردم نشان دهند. ضمن اینکه قانون میکسدزون این است که مسیری انتخاب شود که بازیکن با رسانه صحبت کند ولی اینکه بگویند اسپانسر اجازه نداده، درست نیست. باید در سازمان لیگ بنشینیم و مقرراتی را وضع کنیم که بیرونی‌ها برای فوتبال تصمیم نگیرند ضمن اینکه احترام رسانه حفظ شود.

بهروان ادامه داد: رسانه‌ها رکن رکین فوتبال هستند و من از مقررات دفاع می‌کنم. اینکه بازیکن خودش می‌آید و از شما عذرخواهی می‌کند و می‌گوید ببخشید که به من اجازه مصاحبه نمی‌دهند، درست نیست.

وی در مورد اینکه ظاهرا اختلاف اسپانسر استقلال و پرسپولیس با اسپانسر سازمان لیگ باعث این مسئله شده، گفت: این مسئله و اختلاف جزئی قابل حل است. باشگاه‌ها خودشان اسپانسر دارند اما باید حق و حقوق رسانه‌ها و مردم هم دیده شود.

وی در مورد اینکه عابدینی بارها از حل این مشکل بین اسپانسر سازمان لیگ و 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت کرده، گفت: من در بخش برگزاری مسابقه هستم و بهتر است این موضوع را از خودشان بپرسید اما می‌دانم به هر طریقی این اختلاف حل می‌شود. بازیکن باید با رسانه‌ها صحبت کند. درست نیست که رسانه‌هایی که به اینجا دعوت شدند دست خالی برگردند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه ظاهرا اختلاف با 3040 باعث این مسئله شد که بازیکنان می‌گویند در میکسدزون مصاحبه نمی‌کنند، گفت: مگر باشگاه آنها میکسدزون دارد. میکسدزون در ورزشگاه است. حق و حقوق رسانه‌ها چه می‌شود؟ باید به رسانه‌ها احترام گذاشت.

وی در مورد اینکه ظاهرا سازمان لیگ برای خودش اسپانسر گرفته،‌ گفت: سازمان لیگ هر پولی که بگیرد به باشگاه‌ها می‌رسد. 80 درصد درآمدزایی فدراسیون و سازمان لیگ متعلق به باشگاه‌هاست.

بهروان در مورد اینکه ظاهرا فغانی می‌خواست بازی مساوی شود، گفت: بهترین تیم داوری دنیا این بازی را قضاوت کرد. البته من بیشتر توجهم به برگزاری بازی بود. بهتر است نظر کارشناسان را بپرسید. کیفیت فوتبال را هم دیدیم.
منبع: فارس