کد خبر 6338
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۶

مايکروسافت در سايت خود اعلام کرده مشکلات بوجود آمده به علت تغييرات زيربنايي است که اين شرکت در ماه قبل اعمال کرده است.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات مشرق، مايکروسافت در سايت خود اعلام کرده مشکلات بوجود آمده به علت تغييرات زيربنايي است که اين شرکت ماه قبل اعمال کرده است. شرکت قصد داشته تا با قطع دو ساعته سرويس در 23 آگوست، اين مشکلات را برطرف کند، اما با برطرف نشدن کامل مشکلات، اجبارا اين کار را مجددا در تاريخ 3 سپتامپر و نيز سه شنبه هفته قبل انجام داده است.
يکي از مديران ارشد مايکروسافت اعلام کرد: "هدف ما ارائه يک سرويس بي نقص است، اما هفته قبل تا اندازه اي از اين هدف خود دور شديم. در اين مدت با دو مشکل دسترسي روبرو شده ايم و دو بازه زماني کوتاه(!) مشکل ارائه سرويس، کاربران شمال آمريکا را آزار داده است."
وي افزود در حال حاضر مشکلات به سرويس Exchange/SharePoint محدود شده اند که مايکروسافت آن را مجموعه آنلاين بازدهي اقتصادي و يا به اختصار BPOS مي نامد. از بين مشتريان بزرگ اين سرويس مي توان به کوکاکولا، بلاک باستر و اتودسک اشاره کرد.
هرچند تمامي سرويس هاي آنلاين گهگاه دچار مشکل مي شوند ( مثلا گوگل در مي 2009 دچار مشکلات اساسي شده بود)، اما کيفيت ارائه سرويس، عاملي مهم در جلب اعتماد مشتريان است.
اين مدير مايکروسافت در ادامه گفته است: "نيازي به بيان مجدد اين موضوع نيست که ما هم مثل شما از مشکلات به وجود آمده متاسفيم و شبانه روز تلاش مي کنيم که از بروز مجدد چنين اتفاقاتي جلوگيري کنيم. ما از وظيفه خود در قبال مشتريان مان مبني بر ارائه سرويس مطمئن و با کيفيت آگاهيم و مي دانيم که کوچکترين اشتباهمان مي تواند صدمات جدي به شما وارد کند. من به شما اطمينان مي دهم که تمامي کارکنان مايکروسافت شبانه روز تلاش خواهند کرد تا خيال شما را از بابت داشتن يک سرويس مطمئن، راحت کنند."
البته بنا بر اخبار منتشر شده تلاش براي رفع مشکل فوق کماکان ادامه دارد.