کد خبر 637469
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶

صدها تن از ساکنین شهرک قدسیای دمشق در واکنش به حملات مکرر گروه های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد علیه مراکز نیروهای دولتی در اطراف آن اقدام به برپایی تظاهرات اعتراض آمیز کردند.

گروه جهان مشرق- صدها تن از ساکنین شهرک قدسیای دمشق در واکنش به حملات مکرر گروه های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد علیه مراکز نیروهای دولتی در اطراف آن اقدام به برپایی تظاهرات اعتراض آمیز کردند.


بنابر این گزارش، در این تظاهرات مردم معترض خواستار اخراج گروه های تروریستی تکفیری از محل سکونتشان و تداوم برقراری طرح آشتی ملی و صلح با دولت سوریه شده اند. این تجمع در واکنش به حمله دو روز پیش گروه های القاعده و ارتش آزاد به یک پاسگاه تامین امنیت ارتش وسریه مستقر در ورودی این شهرک برگزار شده که سه شهید برجای گذاشته و گفته می شود در پی اعزام گسترده واحدهای نظامی ارتش سوریه به منطقه برای سرکوب گروه های تکفیری و احتمال گسترش درگیری ها گروهی از مشایخ و بزرگان قدسیا به مرکز دمشق رفته و برای جلوگیری از عملیات نظامی ارتش مذاکره کرده اند. بنابر اخرین اخبار، ارتش سوریه با صدور اطلاعیه ای با تعیین شروطی مانند اخراج تروریستهای تکفیری، تحویل کلیه تسلیحات سنگین و نیمه سنگین و رسیدگی به وضعیت شبه نظامیان مسلح مستقر در منطقه که خواهان بقای در آن هستند برای ادامه طرح آشتی ملی موافقت کرده است. شهرک قدسیا در حاشیه شمال غربی شهر دمشق واقع شده است.







{$sepehr_media_1785684_400_300}

(ویدئوی منتشر شده از سوی گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد از پیکر شهدای ارتش سوریه در قدسیا)