کد خبر 637479
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

منابع میدانی ساعتی پیش از بازگشت مجدد اسکادران هواپیماهای بسیار مدرن بمب افکن و رهگیر روسی به فرودگاه نظامی حمیمیم واقع در استان لاذقیه سوریه خبر داده اند.

گروه جهان مشرق- منابع میدانی ساعتی پیش از بازگشت مجدد اسکادران هواپیماهای بسیار مدرن بمب افکن و رهگیر روسی به فرودگاه نظامی حمیمیم واقع در استان لاذقیه سوریه خبر داده اند.


بنابر این گزارش، از ساعات ابتدایی صبح امروز بیش از 20 فروند هواپیمای نظامی از انواع "سوخو 24، سوخو 25، سوخو 34 و سوخو 30" بطور همزمان در فرودگاه نظامی لاذقیه مستقر شده اند. بازگشت این هواپیماها بنابر دستور مستقیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به وزارت دفاع این کشور برای گسترش عملیات مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری داعش، ارتش آزاد و القاعده صورت گرفته است. پیش از این پوتین به کشورهای حامی تروریسم رسما هشدار داده بود که در صورت تداوم حملات گروه های تروریستی تکفیری به مواضع نیروهای دولتی سوریه و کارشکنی آنها در روند حل سیاسی پرونده سوریه اسکادران هواپیماهای جنگی روسی را که با هدف حمایت از مذاکرات سیاسی ژنو 3 از سوریه خارج کرده بود، مجددا به این کشور باز خواهد گرداند. بازگشت این هواپیماها پاسخی دندان شکن به تهدیدات روز گذشته آمریکا علیه روسیه مبنی بر تسلیح گروه های تروریستی تکفیری بین المللی فعال در سوریه به سلاح پدافند هوایی برای قتل عام نظامیان روس و سوری می باشد. گفته می شود کلیه هواپیماهای بمب افکن و رهگیر روسی به سامانه های ضد موشک های پدافندی مجهز شده اند.