کد خبر 637504
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳

در ادامه عملیات نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه برای پاکسازی منطقه غوطه شرقی واقع در حاشیه دمشق نظامیان سوری موفق به سیطره بر بخشهای جدیدی از مزارع ریحان در شمال این منطقه شده اند.

گروه جهان مشرق- در ادامه عملیات نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه برای پاکسازی منطقه غوطه شرقی واقع در حاشیه دمشق نظامیان سوری موفق به سیطره بر بخشهای جدیدی از مزارع ریحان در شمال این منطقه شده اند.


بنابر این گزارش، در این عملیات واحدهای نظامی سوری از مبدا روستای حوش الفاره در شمال شرق منطقه غوطه به مواضع گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام وابسته به شبکه القاعده حمله ور شده و پس از دو روز درگیری شدید موفق به سیطره بر روستای رحبه الاشاره و مزارع اطراف آن شده اند. هم اکنون درگیری ها میان دو طرف برای سیطره ارتش سوریه بر باقیمانده مزارع و روستای ریحان ادامه داشته و در صورت موفقیت آنها در سیطره بر این منطقه عملات صدها تروریست تکفیری مستقر در ارتفاعات تل صوان و تل الکردی واقع در شمال غوطه در محاصره نظامیان سوری قرار خواهند گرفت. بدیهی است در صورت سیطره ارتش سوریه بر این دو ارتفاع استراتژیک عملا خطوط مقدم نبرد با تروریستها به محلات شمالی شهر دوما پایتخت گروه های تروریستی تکفیری در غوطه شرقی کشیده خواهد شد.