کد خبر 638130
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶

رسانه های نزدیک به گروه های تروریستی تکفیری تصاویری از حضور عناصر گروهی بنام "سلطان سلیمان عثمانی" در شهرهای جرابلس و الراعی واقع در شمال استان حلب سوریه منتشر کرده اند.

گروه جهان مشرق- رسانه های نزدیک به گروه های تروریستی تکفیری تصاویری از حضور عناصر گروهی بنام "سلطان سلیمان عثمانی" در شهرهای جرابلس و الراعی واقع در شمال استان حلب سوریه منتشر کرده اند.

بنابر این گزارش، گروه مذکور بعنوان زیرمجموعه گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد سوریه فعالیت می کند اما اعضای آن را سوریهای ترکمان تبار و برخی فعالان گروه گرگهای خاکستری تبعه ترکیه که سازمانی ناسیونالیست و نژادپرست می باشد تشکیل می دهند. سلطان سلیمان عثمانی از وحشی ترین و خونریزترین سلاطین سلسله عثمانی بوده است. ترکیه از یک ماه پیش به بهانه مبارزه همزمان با داعش و گروه های شبه نظامی کرد وابسته به آمریکا با حمله به شمال استان حلب سوریه اقدام به اشغال شهرهای جرابلس و الراعی در نزدیکی خط مرزی دو کشور کرده است. دولت سوریه با شکایت به سازمان ملل متحد ضمن غیرقانونی دانستن این اقدام ترکیه خواستار خروج فوری نیروهای نظامی این کشور از خاک خود شده است. ترکیه سال گذشته نیز اقدام به اشغال بخش هایی از مناطق شمالی استان نینوی عراق کرده و این حضور همچنان ادامه دارد.