دبیر کل مجمع دانش‌آموختگان ایرانی اسلامی گفت: قرار است اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به 41 عضو برسد و تعداد افراد حقیقی کاهش یابد و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز به رسمیت شناخته شود.

به گزارش مشرق، رحمان قلی‌زاده دبیر کل مجمع دانش‌آموختگان ایرانی اسلامی، درباره شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: جمع‌بندی بحث ما در شورای مرکزی مجمع دانش‌آموختگان این است که اگر شورای سیاست‌گذاری تحت این عنوان یا عنوان دیگر بخواهد فعالیت کند مجمع در جلسات شرکت خواهد کرد.

وی از حضور معین، سرحدی‌زاده، مرتضی حاجی و سلامتی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استقبال کرد و اظهار داشت: ما از این که شورای هماهنگی توسط آقای خاتمی به رسمیت شناخته شد، خوشحالیم.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: قرار است اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به 41 عضو برسد و تعداد افراد حقیقی کاهش یابد و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز به رسمیت شناخته شود.

دبیر کل مجمع دانش‌آموختگان ایرانی اسلامی ادامه داد: اگر قرار باشد همچون گذشته شورای هماهنگی جایگاهی در شورای سیاست‌گذاری نداشته باشد و اصلاحات را صورت ندهد، در جلسات شرکت نخواهیم کرد. چرا که «مادر» شورای سیاست‌گذاری، شورای هماهنگی بوده است.

چندی پیش جمعی از احزاب اصلاح‌طلب همچون مجمع نیروهای خط امام(ره)- حزب اعتماد ملی- حزب مردم سالاری- حزب اراده ملت ایران- مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی- انجمن اسلامی‌مهندسان ایران و حزب وحدت و همکاری ملی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که ائتلاف در هر شرایط در شأن اصلاح‌طلبی نیست و تنزل از آرمان‌های اصلاحات با هدف سهیم شدن در مناصب دولتی، عین سهم خواهی است.

این احزاب اصلاح‌طلب در بیانیه خود فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پایان یافته دانستند و تاکید کردند که شورای سیاست گذاری، مأموریت انتخاباتی اسفند 94 داشته و با پایان همان انتخابات، مأموریت اش پایان یافته تلقی می‌شود و ادامه فعالیتش بلاموضوع است. ضمن آنکه هر گونه تصمیم گیری فردی و محفلی در انتخاب ترکیب این شورا، اصالت، کارکرد و چه بسا مشروعیت آنها را زائل می‌سازد.
منبع: فارس