هدف اصلی این طرح بهره گیری از فضای عزاداری های ایام محرم که در اماکن عمومی شهرهای مختلف اروپا برگزار می شود برای معرفی نهضت عاشورا و همچنین چهره راستین اسلام بوده است.
به این منظور تبلیغاتی به زبان های بومی (انگلیسی، ایتالیایی، هلندی،فرانسوی و آلمانی) طراحی و توزیع شد.
این تبلیغات به معرفی ماهیت حرکت امام حسین (ع)، دلیل عزاداری برای ایشان، پاسخ به سئوالات و شبهات درباره این حرکت و همچنین تبیین اسلام ناب و متمایز کردن آن از جریان های افراطی می پرداخت.
مخاطبین این طرح غیرمسلمانان ساکن کشورهای اروپایی بودند که از نزدیک به مشاهده دسته های عزاداری امام حسین (ع) آمده بودند؛ این تبلیغات همراه با شاخه های گل میان مردم توزیع شد.