به گزارش مشرق، احمدرضا نیککار اصفهانی مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا امروز در نشست خبری با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان از زیرمجموعههای این هلدینگ در 6 ماهه ابتدایی امسال بین 14 شرکت هواپیمایی رتبه نخست بیشترین پروازها را کسب کرد گفت: هواپیمایی آسمان قبلا 9 هواپیمای فعال، 28 هواپیمای زمینگیر و 3500 نفر پرسنل داشت اما وقتی که آمدیم تعداد هواپیماهای فعال را به 21 فروند افزایش دادیم و اجازه ندادیم پرسنل آسمان کاهش یابد.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: برای فعال کردن هواپیماهای زمینگیر از بهمن ماه سال گذشته تعمیر موتور هواپیما را در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: سرمایه شرکت هواپیمایی آسمان پیش از این 50 میلیارد تومان بود اما تلاش کردیم با برنامهریزی دقیق کفایت سرمایه 330 میلیارد تومانی مورد تاکید سازمان هواپیمایی را در 6 ماه تامین کنیم.
نیککار اصفهانی با بیان اینکه بدهی شرکت هواپیمایی اسمان به 4 بانک تسویه شد گفت: بدهی به بانک پنجم هم در حال تسویه است. این وامی بود که در سالهای گذشته گرفته شده بود و امروز در باره نرخ ارز در آن زمان اختلافاتی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.
وی بدهی شرکت هواپیمایی آسمان به شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از منظر این که شرکت هواپیمایی آسمان پروازها و مسیرهای تکلیفی از سوی دولت داشته است در حال رایزنی هستیم که این بدهی را تهاتر کنیم و منتظر ابلاغ نهایی مصوبه دولت در این حوزه هستیم.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: در فرودگاه امام خمینی (ره) ساخت آشیانه بزرگ تعمیر و نگهداری هواپیما را هدفگذاری کردهایم.
وی درباره توسعه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: مذاکراتی در حد صحبت با امبرائر و بمبرائر داشته ایم اما اولویت ما تامین ناوگان آسمان با هواپیماهای بوئینگ و ایرباس است که مذاکرات اولیه در این باره را با این دو کمپانی انجام میدهیم.
* ساخت اولین آزادراه بتنی کشور با اعتبار 330 میلیارد تومان و کاهش 2.5 ساعته فاصله اصفهان شیراز
نیککار اصفهانی بیان کرد: یکی از فعالیتهایی که در شرکت آتیه صبا دنبال میشود توسعه زیرساختهای عمرانی است. در این راستا اتصال کریدور ترانزیتی جادهای شمال – جنوب را در دستور کار قرار دادهایم.
وی بیان کرد: آزادراه کنارگذر شرق (سپاهان) از ماه پیش کلنگزنی شد و در حال حاضر 800 نفر به صورت 24 ساعته در پروژه فعال هستند.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا دوره اجرا را 2 سال عنوان کرد و گفت: این پروژه آزادراهی موجب میشود فاصله بین تهران و اصفهان 2.5 ساعت و فاصله اصفهان تا تهران 50 دقیقه کاهش یابد.
وی با بیان اینکه 5 پروژه در کنار این آزادراه جانمایی شده است گفت: آزادراه سپاهان در کنار مزایایی چون صرفهجویی مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده زیست محیطی، گیتهای پرداخت الکترونی عوارض تجهیز میشود.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا گفت: این آزادراه ظرفیت اشتغال 5 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقمی فراهم میکند؛ مسیر آزادراه از بالای اصفهان تا نزدیک نطنز به طول 93 کیلومتر و 6 بانده خواهد بود.وی با بیان اینکه این آزادراه به عنوان اولین آزاراه با روکش بتن ساخته میشود اعتبار اجرای پروژه را 330 میلیارد تومان عنوان کرد.
*توافق با شرکت هتلهای روتانا برای ساخت اولین هتل 5 ستاره در ایران
وی افزود: پس از توافق با دانشگاه لوزان و آموزش مهمانداری هتل که از ماه گذشته آغاز شد به تازگی توافقی با هتلهای 5 ستاره روتانا داشتهایم و کار ساخت اولین هتل 5 ستاره واقعی در ایران را آغاز کردهایم.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا بیان کرد: گردشگری باید جایگزین نفت در ایران شود. یک گردشگر معادل صادرات 100 بشکه نفت درآمد دارد بنابراین برنامهریزی برای ارتقای گردشگری در اولویت هلدینگ آتیه صبا است.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صباایم حداقل 15 هتل ایرانگردی و جهانگردی با عمر بیش از 50 سال را به هتل 5 ستاره تبدیل کنیم.
*هدفگذاری ساخت قطار سریعالسیر تهران – مشهد با اعتبار 5.5 میلیارد یورو
نیککار اصفهانی گفت: راهآهن راه نجات زیرساختهای حمل و نفل کشور است اما در سه دهه اخیر به آن توجه نشد.
وی ا فزود: امروز قطار سریعالسیر تهران- اصفهان با همکاری دولت و پیمانکاری قرارگاه خاتم در حال انجام است اما متعقدیم باید 5 هزار کیلومتر قطار سریعالسیر در کشور وجود داشته باشد تا شمال به جنوب و شرق به غرب را با سیستم ریلی به هم منتقل کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم که قطار سریعالسیر تهران – مشهد طی همکاری با شرکت میتسوبیشی و آنزوگروپ اجرا کنیم.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا هزینه اجرای قطار سریعالسیر تهران- م شهد را 5.5 میلیارد یورو اعلام کرد.
*هدفگذاری آموزش زبان به رانندگان 5 فرودگاه بینالمللی کشور
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه آموزش کلاس زبان را برای رانندگان فرودگاهای بینالمللی کشور اجباری میکنیم گفت: در حال حاضر این پروژه را در 5 فروگاهاه بینالمللی آغاز کردهایم.
وی افزود: گردشگری قطعا باید در ایران مورد توجه خاص باشد چون ما زیرساختهای گردشگری قوی داریم.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه گردشگری بینالمللی از سوی گردشگران خارجی به ایران در حال ارتقا و افزایش است گفت: در حال حاضر در پروازهای بینالمللی ما گردشگران خارجی زیادی وجود دارند و این گردشگران پس از ورود به کشور در اولین گام با رانندگان تاکسی برخورد دارند که باید آموزش زبان ببینند.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: برای فعال کردن هواپیماهای زمینگیر از بهمن ماه سال گذشته تعمیر موتور هواپیما را در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: سرمایه شرکت هواپیمایی آسمان پیش از این 50 میلیارد تومان بود اما تلاش کردیم با برنامهریزی دقیق کفایت سرمایه 330 میلیارد تومانی مورد تاکید سازمان هواپیمایی را در 6 ماه تامین کنیم.
نیککار اصفهانی با بیان اینکه بدهی شرکت هواپیمایی اسمان به 4 بانک تسویه شد گفت: بدهی به بانک پنجم هم در حال تسویه است. این وامی بود که در سالهای گذشته گرفته شده بود و امروز در باره نرخ ارز در آن زمان اختلافاتی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.
وی بدهی شرکت هواپیمایی آسمان به شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از منظر این که شرکت هواپیمایی آسمان پروازها و مسیرهای تکلیفی از سوی دولت داشته است در حال رایزنی هستیم که این بدهی را تهاتر کنیم و منتظر ابلاغ نهایی مصوبه دولت در این حوزه هستیم.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: در فرودگاه امام خمینی (ره) ساخت آشیانه بزرگ تعمیر و نگهداری هواپیما را هدفگذاری کردهایم.
وی درباره توسعه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: مذاکراتی در حد صحبت با امبرائر و بمبرائر داشته ایم اما اولویت ما تامین ناوگان آسمان با هواپیماهای بوئینگ و ایرباس است که مذاکرات اولیه در این باره را با این دو کمپانی انجام میدهیم.
* ساخت اولین آزادراه بتنی کشور با اعتبار 330 میلیارد تومان و کاهش 2.5 ساعته فاصله اصفهان شیراز
نیککار اصفهانی بیان کرد: یکی از فعالیتهایی که در شرکت آتیه صبا دنبال میشود توسعه زیرساختهای عمرانی است. در این راستا اتصال کریدور ترانزیتی جادهای شمال – جنوب را در دستور کار قرار دادهایم.
وی بیان کرد: آزادراه کنارگذر شرق (سپاهان) از ماه پیش کلنگزنی شد و در حال حاضر 800 نفر به صورت 24 ساعته در پروژه فعال هستند.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا دوره اجرا را 2 سال عنوان کرد و گفت: این پروژه آزادراهی موجب میشود فاصله بین تهران و اصفهان 2.5 ساعت و فاصله اصفهان تا تهران 50 دقیقه کاهش یابد.
وی با بیان اینکه 5 پروژه در کنار این آزادراه جانمایی شده است گفت: آزادراه سپاهان در کنار مزایایی چون صرفهجویی مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده زیست محیطی، گیتهای پرداخت الکترونی عوارض تجهیز میشود.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا گفت: این آزادراه ظرفیت اشتغال 5 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقمی فراهم میکند؛ مسیر آزادراه از بالای اصفهان تا نزدیک نطنز به طول 93 کیلومتر و 6 بانده خواهد بود.وی با بیان اینکه این آزادراه به عنوان اولین آزاراه با روکش بتن ساخته میشود اعتبار اجرای پروژه را 330 میلیارد تومان عنوان کرد.
*توافق با شرکت هتلهای روتانا برای ساخت اولین هتل 5 ستاره در ایران
وی افزود: پس از توافق با دانشگاه لوزان و آموزش مهمانداری هتل که از ماه گذشته آغاز شد به تازگی توافقی با هتلهای 5 ستاره روتانا داشتهایم و کار ساخت اولین هتل 5 ستاره واقعی در ایران را آغاز کردهایم.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا بیان کرد: گردشگری باید جایگزین نفت در ایران شود. یک گردشگر معادل صادرات 100 بشکه نفت درآمد دارد بنابراین برنامهریزی برای ارتقای گردشگری در اولویت هلدینگ آتیه صبا است.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صباایم حداقل 15 هتل ایرانگردی و جهانگردی با عمر بیش از 50 سال را به هتل 5 ستاره تبدیل کنیم.
*هدفگذاری ساخت قطار سریعالسیر تهران – مشهد با اعتبار 5.5 میلیارد یورو
نیککار اصفهانی گفت: راهآهن راه نجات زیرساختهای حمل و نفل کشور است اما در سه دهه اخیر به آن توجه نشد.
وی ا فزود: امروز قطار سریعالسیر تهران- اصفهان با همکاری دولت و پیمانکاری قرارگاه خاتم در حال انجام است اما متعقدیم باید 5 هزار کیلومتر قطار سریعالسیر در کشور وجود داشته باشد تا شمال به جنوب و شرق به غرب را با سیستم ریلی به هم منتقل کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم که قطار سریعالسیر تهران – مشهد طی همکاری با شرکت میتسوبیشی و آنزوگروپ اجرا کنیم.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا هزینه اجرای قطار سریعالسیر تهران- م شهد را 5.5 میلیارد یورو اعلام کرد.
*هدفگذاری آموزش زبان به رانندگان 5 فرودگاه بینالمللی کشور
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه آموزش کلاس زبان را برای رانندگان فرودگاهای بینالمللی کشور اجباری میکنیم گفت: در حال حاضر این پروژه را در 5 فروگاهاه بینالمللی آغاز کردهایم.
وی افزود: گردشگری قطعا باید در ایران مورد توجه خاص باشد چون ما زیرساختهای گردشگری قوی داریم.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه گردشگری بینالمللی از سوی گردشگران خارجی به ایران در حال ارتقا و افزایش است گفت: در حال حاضر در پروازهای بینالمللی ما گردشگران خارجی زیادی وجود دارند و این گردشگران پس از ورود به کشور در اولین گام با رانندگان تاکسی برخورد دارند که باید آموزش زبان ببینند.