به گزارش مشرق، اغلب مشتركان اپراتورها نسبت به كيفيت و كميت و هزينه خدمات اينترنت تلفن همراه، گلايه دارند و عنوان ميكنند سرعت اينترنت حداقل در برخي مناطق كشور پايين است و در واقع از کیفیت یکسانی در طول یک بازه زمانی برخوردار نیست.
اينترنت تلفن همراه در برخي از مواقع با نوسان كيفيت مواجه ميشود و وقتي اين اعتراض به اپراتورها انعكاس داده ميشود اپراتور مدعي ميشود كه احتمالاً در مكاني بودهايد كه آن مكان نقطه كور است يا آنتن نداشتهايد، حال بايد عنوان داشت كه اپراتورها سالانه به دليل كمفروشي و استفاده نكردن مردم ازحجم بستههاي اينترنت به هر دليلي چقدر سود كسب ميكنند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم افزود: يكي از شكايتهاي مردم درخصوص زود تمام شدن حجم بستههاي اينترنتي خريداري شده براي تلفن همراه است و عنوان ميكنند جواب شفافي در توضيح نحوه محاسبه مصرف بستههاي اينترنت خريداري شده از اپراتورها به مشتريان داده نميشود؛ در حالی که بايد اپراتورهاي ارائهدهنده خدمات تلفن همراه پاسخگو باشند.
وي ادامه داد: با توجه به افزايش نيازهاي ارتباطي مردم، بايد بيشتر به تسهيل ارتباطات توجه شود و دراين راستا تعرفههاي اينترنت معقول باشد و ضرورت دارد نظارتها در اين زمينه مؤثر و شفافتر شود.
جلوگیری از تبلیغات مبهم
رئيس كميته ارتباطات كميسيون صنايع مجلس هم گفت:بايد دستور العمل مشخص و يكپارچهاي براي اطلاعرساني دقيق درباره نحوه محاسبه و پايان بستههاي اينترنتي تدوين شود.
وي با بيان اينكه در اين نشست بر شفافسازي چگونگي محاسبه بستههاي اينترنتي و جلوگيري از تبليغات دو پهلو تأكيد شد، افزود: وزير ارتباطات اظهار كرد اين بسته به هر ميزاني كه خريداري شده باشد، به عنوان مثال 10 هزارتومان تنها براي يك ماه اعتبار دارد و پس از آن اگر مورد استفاده قرار نگيرد، مهلت استفاده از آن به پايان ميرسد و پيش از پايان مهلت زماني اگر حجم موردنظر اتمام يابد، مشتركان براي استفاده بايد مجدداً نسبت به شارژ آن اقدام كنند.
اپراتورها بايد پيش از پايان بستههاي اينترنتي، اطلاعرساني كنند
سبحانيفر با تأكيد بر تبليغات شفاف و جلوگيري از تبليغات دوپهلوي اپراتورها ادامه داد: مردم بايد از ميزان محاسبه و نرخ بستههاي اينترنتي و حجم آن اطلاع و آگاهي داشته باشند و وظيفه اپراتورها اطلاعرساني صحيح و شفاف به مردم است، تا مردم براساس آگاهي كامل از حجم و هزينهها بسته مدنظر خويش را انتخاب كنند.
وي از عدم اطلاعرساني برخي اپراتورها براي پايان حجم بستههاي اينترنتي انتقاد كرد و يادآور شد: عدم اطلاعرساني در اين زمينه تخلف بوده و اپراتورها بايد پيش از پايان بستههاي اينترنتي به آنها اطلاعرساني كرده و به نحوي نسبت به اصلاح روند اقدام كنند.