کد خبر 6677
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۶

شرکت آمازون در تبليغي جديد با تکيه بر تطبيق پذيري و قيمت پايين محصول جديدش، کيندل، آيپد را به رقابت خوانده است. اين دو محصول سعي دارند بازار رو به رشد کتابخوان هاي الکترونيکي را در دست گيرند.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات مشرق، شرکت آمازون در تبليغي جديد با تکيه بر تطبيق پذيري و قيمت پايين محصول جديدش، کيندل، آي پاد را به رقابت خوانده است. اين دو محصول سعي دارند بازار رو به رشد کتابخوان هاي الکترونيکي را در دست گيرند.
نگاه رقابت آميز آمازون در معرفي اين محصول کاملا مشهود است: دستگاهي ارزان، سبک و همه فن حريف.


نسخه اي از اين محصول که Wi-Fi دارد به قيمت 139 دلار عرضه مي شود، در حاليکه نسل بعدي آن با قابليت ارتباط 3G ، به قيمت 189 دلار است. تير خلاص آمازون ارائه اين محصول با صفحه نمايش کنتراست بالا و با جوهر الکترونيکي است که از امکاناتي نظير باطري بهتر، دسترسي به ويکيپديا، پشتيباني فايل هاي PDF رمزدار و نيز وزن کمتر برخوردار است.
 







به نظر مي رسد آمازون قصد دارد فروش خود را از مرزهاي فروش اينترنتي خارج کند و گسترده تر عمل کند. اين محصول در نمايشگاه "فروش برتر" پاييزه عرضه خواهد شد و با محصولاتي نظير "بارنز و نوبل" و البته آيپد رقابت خواهد کرد. در حاليکه آمازون و "بارنز و نوبل" در طول تابستان درگير جنگي براي کم کردن قيمت بودند، رقيب هميشگي آنها، آيپد، همچنان با صلابت به فروش ادامه داده و طبق بررسي هاي انجام شده، فروش بيشتر آيپد در اين مدت باعث شده شرکت آمازون هم از طرف فروشندگان و هم از طرف خريداران تحت فشار قرار بگيرد.
برخلاف محصولات ديگر، تخمين زده مي شود فروش کتابخوان هاي الکترونيکي از 12 ميليوني که تا سال 2010 انجام شده به عدد 35 ميليون در سال 2014 برسد.


تحليل گر باسابقه، استافنر اتير، در مقاله اي در 14 سپتامبر ادعا کرده بود با توجه به اينکه آيپد و کتابخوان هاي الکترونيکي، هرکدام مشتري هاي خاص خود را دارند، به نظر نمي رسد عرضه کنندگان کتابخوان هاي الکترونيکي و OEM ها دچار مشکل شوند. او افزوده است: کتابخوان هاي الکترونيکي بيشتر به درد کساني مي خورند که وقت زيادي صرف مطالعه مي کنند، اما تبلت ها بيشتر به درد مشتريان علاقه مند به امکانات صوتي و تصويري مي خورد.
پيش بيني هاي صريحي مبني بر پايين آمدن قيمت کتابخوان هاي الکترونيکي تا زير 100 دلار وجود دارد. هرچند بتدريج تفاوت هاي کتابخوان هاي الکترونيکي سنتي و تبلت ها در حال محو شدن است، اما همچنان روند افزايش فروش تبلت ها بسيار سريع است. به طوريکه پيش بيني مي شود از رقم 13.7 ميلبون نسخه در سال 2010 به مقدار 58 ميليون در سال 2014 برسد.