به گزارش مشرق، هابیل درویشی گفت: مهندسان و کارگران ایرانی اکنون به طور همزمان در 3 خط مترو مشغول به فعالیت هستند و به زودی در خطوط 6، 7 و حرم مطهر شاهد افتتاح ایستگاه های جدید خواهیم بود.
وی افزود: احداث 100 کیلومتر خط مترو به صورت همزمان یک رکورد به حساب می آید و مهندسان کشور توانسته اند به این موفقیت دست پیدا کنند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش جا به جایی شهروندان با مترو اظهارکرد: میزان جا به جایی مسافر در مترو تهران روزانه چیزی حدود 3 میلیون سفر است که با اضافه شدن خطوط جدید مترو، این میزان جا به جایی به 6 میلیون سفر در روز افزایش پیدا می کند.
درویشی در خصوص وضعیت خط 6 مترو تهران خاطرنشان کرد: مترو خط 6، از دولت آباد آغاز شده و در نهایت در شمال غرب تهران به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: طول این خط 31 کیلومتر است و کار احداث آن در آینده نزدیک به طور کامل به اتمام می رسد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خط 7 مترو تهران تصریح کرد: خط 7 مترو تهران از شرق پایتخت و از ورزشگاه تختی آغاز و این خط در نهایت پس از عبور از غرب تهران به شمال پایتخت می رود و طول آن نیز 27 کیلومتر است.
درویشی در رابطه با پیشرفت فیزیکی خط 6 و 7 مترو تهران اذعان کرد: در خط 7 مترو تهران در حوزه تونل با پیشرفت 100 درصدی مواجه هستیم، درحوزه احداث ایستگاه ها 80 درصد پیشرفت مشاهده شده و در بحث تامین تجهیزات نیز شاهد هستیم که 65 درصد تجهیزات مورد نیاز تهیه شده است.
وی ادامه داد: در خط 6 مترو تهران نیز مقرر شده در سال جاری برخی از ایستگاه ها به بهره برداری رسیده و فاز دوم خط 6 نیز تا پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با ارائه آماری از میزان اعتبارات مورد نیاز جهت احداث یک کیلومتر خط مترو گفت: شهرداری تهران برای احداث یک کیلومتر خط مترو بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار می پردازد و این در حالی است که دولت موظف است 50 درصد این اعتبار را در اختیار شهرداری قرار دهد و سهم 100 میلیارد تومانی خود بابت هر کیلومتر احداث مترو را بپردازد.
درویشی خواستار همکاری هر چه بیشتر دولت با مدیریت شهری در حوزه تامین اعتبارات احداث مترو شد و تاکید کرد: دولت برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران باید به سمت کاهش آلودگی هوا با تکیه بر حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو حرکت کند و امیدوار هستیم همکاری دولت در این حوزه با شهرداری تهران افزایش پیدا کند.
وی افزود: احداث 100 کیلومتر خط مترو به صورت همزمان یک رکورد به حساب می آید و مهندسان کشور توانسته اند به این موفقیت دست پیدا کنند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش جا به جایی شهروندان با مترو اظهارکرد: میزان جا به جایی مسافر در مترو تهران روزانه چیزی حدود 3 میلیون سفر است که با اضافه شدن خطوط جدید مترو، این میزان جا به جایی به 6 میلیون سفر در روز افزایش پیدا می کند.
درویشی در خصوص وضعیت خط 6 مترو تهران خاطرنشان کرد: مترو خط 6، از دولت آباد آغاز شده و در نهایت در شمال غرب تهران به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: طول این خط 31 کیلومتر است و کار احداث آن در آینده نزدیک به طور کامل به اتمام می رسد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خط 7 مترو تهران تصریح کرد: خط 7 مترو تهران از شرق پایتخت و از ورزشگاه تختی آغاز و این خط در نهایت پس از عبور از غرب تهران به شمال پایتخت می رود و طول آن نیز 27 کیلومتر است.
درویشی در رابطه با پیشرفت فیزیکی خط 6 و 7 مترو تهران اذعان کرد: در خط 7 مترو تهران در حوزه تونل با پیشرفت 100 درصدی مواجه هستیم، درحوزه احداث ایستگاه ها 80 درصد پیشرفت مشاهده شده و در بحث تامین تجهیزات نیز شاهد هستیم که 65 درصد تجهیزات مورد نیاز تهیه شده است.
وی ادامه داد: در خط 6 مترو تهران نیز مقرر شده در سال جاری برخی از ایستگاه ها به بهره برداری رسیده و فاز دوم خط 6 نیز تا پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با ارائه آماری از میزان اعتبارات مورد نیاز جهت احداث یک کیلومتر خط مترو گفت: شهرداری تهران برای احداث یک کیلومتر خط مترو بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار می پردازد و این در حالی است که دولت موظف است 50 درصد این اعتبار را در اختیار شهرداری قرار دهد و سهم 100 میلیارد تومانی خود بابت هر کیلومتر احداث مترو را بپردازد.
درویشی خواستار همکاری هر چه بیشتر دولت با مدیریت شهری در حوزه تامین اعتبارات احداث مترو شد و تاکید کرد: دولت برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران باید به سمت کاهش آلودگی هوا با تکیه بر حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو حرکت کند و امیدوار هستیم همکاری دولت در این حوزه با شهرداری تهران افزایش پیدا کند.