بازی ایرانی «خروس جنگی» پس از انتشار در بازار بین‌المللی توانسته با بیش از ۱۰۰ هزار بار نصب توسط کاربران خارجی، موفقیت تازه‌ای را در صنعت بازی‌سازی ایران رقم بزند.

به گزارش مشرق،  یک ماه پیش بود که بازی ایرانی «خروس جنگی» در بازار بین‌المللی منتشر شد. استودیو بازی‌سازی مدریک با هدف قرار دادن بازار کشورهای عربی و ترکیه، بازی را با زبان‌های بومی و با جلوه‌های بصری متناسب آن منطقه در این کشورها عرضه کرد و با آغاز کمپین‌های تبلیغاتی، توانسته تا رضایت کاربران در این مناطق را نیز جذب کند.

این بازی رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای (F2P) طراحی شده است که به این شکل وسیع در بازار بین‌المللی منتشر می‌شود. طبق آخرین آمارهای منتشر شده بازی در حال حاضر و در گوگل‌پلی بیش از ۱۰۰ هزار نصب دارد. این ۱۰۰ هزار کاربر تنها در کشورهایی که بازی در آن‌ها اصطلاحا «سافت-لانچ» شده است، مشغول تجربه‌ی بازی هستند.

نکته‌ی جالب توجه آن است که «خروس جنگی» بدون واسطه (ناشر) خارجی در بازار بین‌المللی به انتشار رسیده و مدریک سعی دارد تا توانایی انتشار بین‌الملی بازی‌ها را به واسطه‌ی این عنوان بومی‌سازی کند.

«خروس جنگی» با بیش از سه هزار نظر مثبت (۵ ستاره) و هم‌چنین به ثبت رسیدن امتیاز ۴.۵ از ۵ در گوگل‌پلی، در حال حاضر یکی از معدود بازی‌های موفق ایرانی حاضر در این مارکت به حساب می‌آید. مدریک با تیمی متشکل از ۳۰ نیروی متخصص در زمینه‌ی توسعه بازی‌های موبایلی، مشغول کار روی بازی است و طبق اعلام رسمی این تیم، پشتیبانی از آن در آینده هم ادامه خواهد داشت و طراحان بازی مدریک برنامه‌های وسیعی برای به‌روزرسانی آن دارند.

 انتشار بازی روی استور اپل برای کاربران iOS که با تاخیر نسبت به پلی‌استور گوگل انجام شد نیز عملکرد چشم‌گیری داشته و میزان کاربران آن تا به لحظه‌ی انتشار این خبر به مرز ۱۰ هزار نفر رسیده است.