کد خبر 696500
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

یادواره شهید ملا حیدر فهیم با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

 به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراد حسنی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در این مراسم اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران که گنجینه‌ای از ایثار و عشق هستند، باید به الگویی برای نسل جوان امروز تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه رهبری نیز بر استفاده و الگوگیری از این گنجینه تاکید کرده‌اند، افزود: امروز هر چه داریم به برکت رشادت‌ها و ایثارگری شهداست.

وی بر افزایش این مراسم‌ها تاکید و عنوان کرد: چنین مراسم‌هایی با عنوان یادواره شهدا و یا عصر خاطره، می‌تواند به معرفی شهدا کمک کرده و آنها را به الگوی جوانان تبدیل کند. شاید خداوند مقدر کرده افرادی که در دوران جنگ در کنار شهدا بوده‌اند و خاطرات آنها را مشاهده کرده‌اند، زنده بمانند تا این خاطرات را برای نسل آینده بازگو کنند.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری اینگونه مراسم‌ها و تداوم برگزاری آنها، یادآور شد: باید این جلسات ارزشی و اثرگذار با حضور جوانان یشتر شود تا پرچم هدایت انقلاب به ساحل اصلیش برسد.

دور نشدن از آرمان‌های شهدا پیروزی و اقتدار را در پی دارد

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودینماینده ولی فقیه در استان کردستان،شامگاه دوشنبه(9 اسفند) در یادواره شهید روحانی ملا حیدر فهیم که در سینما بهمن سنندج برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: خاطرات دفاع مقدس خاطرات بسیار ارزشمندی از مجاهدان سرافراز، تک تک نیروهای انقلاب، روحانیت و زنان و مردان مهاجر و انصار است که گنجینه‌ای ارزشمند است.

وی تصریح کرد: مبارزه در راه خدا شکست ندارد زیرا هرکس در راه خدا جهاد کند یا پیروز می‌شود و یا به پیروزی بزرگتری که شهادت است می‌رسد و نزد خداوند اجر عظیمی دارد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی بیان کرد: شهدایی که همراه با شهید فهیم برای مقابله با ضدانقلاب از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کردند و به شهادت رسیدند با خدا معامله کردند.

وی ادامه داد: اگر با شهدا مانوس شویم متوجه می‌شویم که شهدا چقدر مقاومت کردند و از اعتقادات و باور خود یک قدم عقب‌گرد نکردند. شهید «فهیم» فردی انقلابی بود که حاضر نشد به امام یا انقلاب توهینی کند و شهادت را پذیرفت و در لحظات آخر هم پیشنهادهای ضدانقلاب را رد کرد. فهیم بودن این است که انسان در شرایط سخت بتواند درست تصمیم بگیرد و در مسیر خدا بماند که یا شهید می‌شود یا پیروز می‌شود. وقتی اجر مبارزه در راه خدا اجری عظیم است کسی که در راه خدا مبارزه و جهاد می‌کند هرگز تسلیم نخواهد شد و از مسیر الهی غافل نمی‌شود.

در این مراسم همچنین از کتاب «نبرد کوهسالان» نوشته علی رستمی که زندگی نامه و خاطرات سردار  عبدالله ملکی است، رونمایی شد.
ایسنا