به گزارش مشرق؛ از رنجی که مسلمانان میانمار می‌برند و تصویر روزنامه آمریکایی از عزاداری ایران برای حضرت زهرا(س) از جمله بخش‌های امروز عکّاس‌خانه هستند.

***

از رنجی که مسلمانان میانمار می‌برند...

یک پسرک مسلمان روهینگیایی در اردوگاه پناهندگان در بنگلادش.(ایندیپندنت)

*مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار چند سالیست که هدف برنامه‌های پاکسازی نژادی دولت مرکزی این کشور قرار گرفته‌اند.

مقامات میانمار و تندروهای بودایی این کشور صراحتا اعلام کرده‌اند که مسلمانان را شهروندان کشور میانمار نمی‌دانند.

گزارش‌های مستند فراوانی وجود دارد که ارتش میانمار در هجوم به سمت مسلمانان بی‌دفاع این کشور دست به جنایت‌های فجیعی از جمله سوزاندن آنها زده است.

مسلمانان روهینگیا تلاش کرده‌اند به کشورهای مجاور میانمار مهاجرت کنند اما این کشورها نیز از پذیرش آنها امتناع می‌کنند.

***

میتینگ‌هایی برای لاپوشانی شکست برجام!

 

گفته می‌شود به تازگی نشستی با عنوان «ایران فرهنگی در جهان امروز» در قالب سه نشست با حضور علی اکبر صالحی، معصومه ابتکار، سیدرضا صالحی امیری، مسعود نیلی (مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور روحانی) و تنی چند از بازیگران و خوانندگان در تالار وحدت برگزار شده است.

برگزاری این نشست‌ها با حضور دولتمردان در حالی است که به نظر می‌رسد دولت یازدهم در قبال بی‌دستاوردی برجام، تنزّل اعتبار پاسپورت ایرانی و عملکرد ضعیف خود در داخل کشور در مظان سؤالات بسیاری قرار دارد اما از پاسخگویی به این سؤالات طفره می‌رود و سمپات‌های اصلاح‌طلب دولت در مجلس نیز برای همین سؤال‌ها خواب «زندان» را دیده‌اند.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست فوق‌الذکر طی سخنانی اظهار کرده است: نباید انتظار داشته باشیم، وضعیت اشتغال و معیشت نیز در مدت کوتاه حل و فصل شود!

او زمانی درباره برجام نیز گفته بود: دنیای پسابرجام دنیای دیگریست...!

***

تصویر روزنامه آمریکایی از عزاداری ایران برای حضرت زهرا(س)

روزنامه آمریکایی یواس‌ای تودی، در وب‌سایت خود این تصویر را از عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در ایران منتشر کرده است.

رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران در تصاویری که از بزرگداشت شعائر مذهبی و اعتقادی در ایران منتشر می‌کنند، علاقه زیادی به حواشی این مراسم نشان می‌دهند.

این علاقه زیاد دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها تلاش برای انحراف توجه مخاطب از محتوای شعائر و تفکر شیعی است.