سارا روستاپور تهیهکننده این اثر در مصاحبه با روابط عمومی شبکه کودک گفت: این برنامه با توجه به نیازهای آموزشی مخاطب خردسال، تولید شده است و در آن تلاش شده، مولفههای مورد احتیاج یک مهد کودک تلویزیونی برای خردسالان بازآفرینی شود.
وی افزود: در مهدپویا کودکان خود را در یک مهد کودک احساس می کنند. این مجموعه 90 قسمتی شامل آیتمهای متعدد و دربردارنده شخصیتهای عروسکی جدید بوده و برنامه به صورت راوی محور است و خردسالان به صورت غیر مستقیم با موضوعات برنامه آشنا میشوند.
روستاپور اضافه کرد: با توجه به ضرورت و دشوار بودن مساله درگیر کردن مخاطب خردسال، در مهدپویا بیشتر بخشهای برنامه به صورتی تولید شده است که از حیث گرافیکی و تصویری قدرت درگیر کردن مخاطب با برنامه مناسب باشد.
کارگردان و تهیهکننده برنامه مهد پویا گفت: نیاز به درک روحیات خردسالان از مهمترین نیازهای برنامهسازی کودک است و به همین دلیل در ساخت این برنامه همکاری زیادی با دوستان شبکه کودک و همچنین روانشناسان شکل گرفت و با تشکیل اتاق فکری با حضور خانم دکتر آزیتا محمودپور و آقایان فرید نوایی، فرشاد خلیلپور تلاش شد؛ در مدت زمان 25 دقیقه، موضوعات روانشناسی به المانهای مناسب تصویری برای مخاطب پیش دبستانی تبدیل شود.