کد خبر 70392
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۲

اخیرا کمیته بازاریابی شبکه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای 4 شرکت مجوز بازاریابی شبکه ای صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مشرق،طبق آیین نامه این کمیته، کالاهای عرضه شده توسط این شرکت‏ها باید مصرفی باشد، اما یکی از این شرکت ها اقدام به فروش باطری خورشیدی، توربین و حتی احداث نیروگاه برق می کند.

یکی دیگر از این شرکت ها، قرار است اقدام به خرید و فروش طلا کند، یعنی همان کاری که گلدکوئست انجام می داد، از طرفی طلا یک کالای مصرفی محسوب نمی شود.

همچنین شرکت دیگری نیز مجوز بازار یابی شبکه ای دریافت کرده تا اقدام به خرید و فروش صنایع دستی کند، که محصول این شرکت نیز مصرفی نیست.

یکی از شرکت ها در سایت خود اعلام کرده سود 88 درصدی ارائه می دهد در حالی که طبق آیین نامه بالاترین سود باید 30 درصد باشد.

عدم وجود کمیته نظارتی بر عملکرد این شرکت ها  و نبود آیین نامه نظارتی یکی از معایبی است که اگر برایش چاره اندیشی نشود، بدون شک این شرکت ها را به سمت و سوی فعالیت هرمی خواهد برد.