لژیونرهای فوتبال کشورمان در هفته‌ای که گذشت در تیم‌های خود به میدان رفتند اما بازی هیچ کدام از آنها چنگی به دل نزد تا کم فروغ‌ترین هفته لژیونرهای ایران را شاهد باشیم.

سرویس ورزش مشرق - لژیونرهای کشورمان در هفته ای که سپری کردیم در تیم‌های خود بازی کردند که هیچ کدام از آنها هم عملکرد خیره کننده‌ای نداشتند.

عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید:
 
هلند:
آلکمار:
از هفته سی‌ودوم رقابت‌های لیگ فوتبال هلند، آلکمار در حضور 90 دقیقه‌ای علیرضا جهانبخش میهمان توئنته بود و در دقایق پایانی به برتری 2 بر یک رسید.

در این بازی اندرسن در دقیقه 65 برای توئنته گل زد و در ادامه بیجن در دقیقه 81 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. در ادامه اخراج اندرسن باعث شد توئنته 10 نفره شود و این فرصت خوبی بود تا آلکمار به گل دوم خود توسط فرایدی برسد.

آلکمار با این برد 49 امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد. توئنته هم در امتیاز 45 و رده هفتم باقی ماند.

هیرنوین:

هیرنفین در هفته سی و دوم اردویژه با نتیجه یک بر صفر برویلم تیلبورگ را شکست داد.

تک گل بازی را لارسن در دقیقه 40 به ثمر رساند.  در این دیدار قوچان نژاد از ابتدا در ترکیب هیرتفین حضور داشت و 90 دقیقه در پست مهاجم نوک ایفای نقش کرد و در دقیقه 90 برای گرفتن زمان از حریف تعویض شد.

یونان:
المپیاکوس:
از سری رقابت های سوپرلیگ یونان و در هفته بیست و هشتم، دو تیم المپیاکوس و لوادیاکوس به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی 1 بر 1 به پایان رسید.

تک گل المپیاکوس را در دقیقه 89 اسکار کاردوزو به ثمر رساند. کاردوزو دقیقه 46 به جای کریم انصاری فرد وارد میدان شده بود.

پانیونیوس: 

در هفته بیست و هشتم لیگ یونان دو تیم پانیونیوس و پلاتانیاس به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 1 بر 1 به پایان رسید.

مسعود شجاعی، هافبک ایرانی پانیونیوس در این بازی به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت و دقیقه 91 تعویض شد.

آلمان:
ولفسبورگ:
دژآگه که به دلیل عدم نیاز سرمربی العربی نیم فصل در گیر و دار جدایی از این تیم بود در نقل و انتقالات زمستانی به وولفسبورگ رفت ابتدا با کارشکنی قطری‌ها مدتی طولانی درگیر دریافت رضایتنامه از العربی شد و تا اینکه بعد از رفع مشکل حقوقی می‌توانست در بوندس لیگا به میدان برود دچار مصدومیت شد، این بازیکن با اینکه گفته می‌شود از بند مصدومیت رها شده اما در هفته سی‌ام هم به میدان نرفت. ولفسبورگ در هفته سی ام بوندس لیگا در غیاب دژاگه مقابل هرتابرلین به میدان رفت که در نهایت این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود برلینی‌ها به پایان رسید تا ولفسبورگ همچنان خطر سقوط را بیخ گوش خود احساس کند.

 
روسیه:
روستوف:
در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر روسیه، روستوف در دیداری خانگی پذیرای اسپارتاک مسکو بود و موفق شد صدرنشین این رقابت‌ها را با نتیجه قاطعانه 3 بر صفر از پیش‌رو بردارد.

در این بازی که سردار آزمون، مهاجم تیم ملی کشورمان در دقیقه 61 به جای الکساندر بخاروف به بازی آمد، گل‌هایش را الکساندر بخاروف (23 و 50) و الکساندرو گاتکان (45) به ثمر رساندند. همچنین دنیس گلوشاکوف از اسپارتاک در دقیقه 77 بازی از زمین بازی اخراج شد.

ترک گروژنی: آنژی:

تیم فوتبال آنژی در حضور ۸ دقیقه‌ای عزت‌اللهی مقابل یاران میلاد محمدی به برتری رسید.

از هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال آنژی میهمان ترک گروژنی بود و این دیدار با برتری یاران سعید عزت‌اللهی به پایان رسید.

عزت‌اللهی در این بازی از دقیقه ۸۲ وارد بازی شد و ۸ دقیقه به میدان رفت.

میلاد محمدی هم بر روی نیمکت قرار داشت و به میدان نرفت.

آمریکا:
تورنتو:
در جریان مسابقات این هفته MLS لیگ آمریکا تیم تورنتو که مهرداد بیت آشور را در اختیار دارد موفق شد با نتیجه 3 بر یک شیکاگو فایر را از پیش رو بردارد. در این دیدار بیت آشور 90 دقیقه برای تیمش به میدان رفت و نمایش خوبی داشت.

 قطر:

السد:

رقابتهای این فصل لیگ ستارگان قطر، با برگزاری 3 مسابقه به پایان رسید که در یکی از این دیدارها تیم فوتبال السد که از دقیقه 32 و با اخراج سعد الشعب با 10 بازیکن به بازی ادامه داد، مقابل الجیش رده چهارمی به پیروزی 2 بر یک دست یافت.

در این مسابقه مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه 13 از داور کارت زرد گرفت و در دقیقه 62 تعویض شد، همزه السنحاج (10) و حسن الهیدوس (24- پنالتی) برای السد و سرداد رشیدوف (67) برای الجیش گلزنی کردند. این نخستین دیداری بود که مدافع ملی‌پوش و ایرانی تیم السد، در جریان مسابقه تعویض شد.

الاهلی:

در هفته پایانی لیگ قطر الاهلی که پژمان منتظری و مجتبی جباری را در اختیار دارد در خانه مقابل المعیذر با نتیجه سنگین 4 بر صفر شکست خورد. در این دیدار پژمان منتظری 90 دقیقه برای الاهلی بازی کرد اما جباری روی نیمکت هم حضور نداشت.

الشحانیه:

تیم الشحانیه در هفته پایانی لیگ قطر در غیاب مهرداد پولادی و مهدی رحیم زهیوی به مصاف تیم لخویا رفت و توانست تیم قهرمان را با تساوی 2 بر 2 متوقف کند اما این تساوی هم دردی از این تیم دوا نکرد و آنها به بازی پلی‌آف برای سقطو رسیدند.

شاگردان استیماچ در دیدار پلی‌آف لیگ ستارگان قطر مقابل القطر قرار گرفتند که مهرداد پولادی و رحیم زهیوی با تصمیم ایگور استیماچ از ابتدا در ترکیب حضور داشتند. الشحانیه که بعد از ادغام تیم‌های لخویا و الجیش، از سقوط نجات یافته و به مرحله پلی‌آف رسیده بود، نتوانست از بهترین فرصت ممکن برای بقا در سطح اول فوتبال قطر استفاده کند و با گلی که در دقیقه 61 از ابراهیم عبدالفتاح دریافت کرد با نتیجه یک بر صفر بازنده شد. این باخت موجب سقوط یاران پولادی و زهیوی از لیگ ستارگان قطر شد. وقت‌های اضافه نیمه دوم، هر دو تیم به دلیل درگیری بازیکنان‌شان یک اخراجی دادند.

 نروژ:
استرومس گودست:
تیم فوتبال استرومس‌گودست نروژ در شبی که دروازه‌بان ایرانی خود را روی نیمکت داشت مقابل حریف پیروز شد.  از هفته پنجم رقابت‌های لیگ نروژ، استرومس‌گودست که سوشا مکانی دروازه‌بان ایرانی را در ترکیب خود دارد، میزبان ساندفورد بود و با یک گل پیروز شد.

در این بازی سوشا مکانی بر روی نیمکت ذخیره‌ها قرار داشت و به میدان نرفت. استرومس گودست با این برد با 8 امتیاز به رده پنجم صعود کرد.