هر چند ارقام فساد اخير مالي آنقدر بزرگ است كه فرصت را از ورود به پرونده هاي ديگر گرفته، اما با توجه به تحولاتي كه در چند سال اخير در صنعت خودرو به وقوع پيوسته بايد نگاه دوباره اي به اين صنعت داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي مشرق، صنعت خودرو با توجه به ماهيت نيمه دولتي و حجم بالاي گردش مالي كه دارد همواره مورد توجه گروه هاي سياسي،لابي گران بين المللي و بالاخره دست هاي ناپاك داخلي بوده است.
در يك نگاه اجمالي گردش مالي در صنعت خودرو امسال به بالاي 25 ميليارد دلار خواهد رسيد و همين گردش مالي اين صنعت را بعد از نفت و بانكداري در رتبه سوم ميزان فروش و سودآوري قرار خواهد داد.اين حجم بالاي گردش مالي به همراه ديگر مزايايي كه خودروسازي براي دستهاي ناپاك فراهم كرده در كنار غفلت بزرگ مديران ارشد نظام اقتصادي كشور، صنعت خودرو را به محل تاخت و تاز برخي لاشخورهاي مالي تبديل كرده است.
سايت مشرق پيش از كشف اختلاس اخير و اعلام عمومي آن بارها نسبت به اين پديده هشدار داده بود كه متاسفانه از ديد دلسوزان نظام هم  پوشيده ماند.علاوه بر اين بارها نسبت به مسير اشتباهي كه صنعت خودرو كشور در دو سال اخير پيدا كرده است هشدار داده ايم و اميد داريم قبل از گسترش و ظهور پديد ه اي مانند "آريا" در صنعت خودرو كسي از آن جلوگيري كند.
گزارش هاي دريافتي مشرق از برخي دلسوزان صنعت خودرو كشور نشان از وقوع فسادهاي گسترده مالي در اين عرصه دارد و چه خوب است وزير صنايع خود پيش از وقوع پديده "آريا" در اين صنعت، وارد معركه شده و از تكرار آن در صنعت خودرو جلوگيري كند.
آقاي وزير، وقتي خود مسوولان ارشد صنعت  خودرو كشور اقدام به تاسيس شركت هاي قطعه سازي مي كنند،وقتي اين مديران و وابستگانشان در نقش پيمانكاران صنعت خودرو ظاهر شده و بالاخره وقتي مافياي مديران اجازه نفس كشيدن را از سازندگان داخلي مي گيرند، چه انتظاري بايد از اين صنعت داشت.
به هر حال زمان تنگ است و نجات صنعت خودرو از دامي كه براي آن گسترده اند، نيازمند دست هاي پاك است.
سايت مشرق اطلاعات گسترده اي از مفاسد اقتصادي كه در صنعت خودرو در حال روي دادن است در اختيار دارد كه در زمان مناسب  اقدام به انتشار آنها خواهد كرد.
همچنين برخي خبرهاي دريافتي مشرق از ردپاي گروه امير منصور آريا در صنعت خودرو حكايت دارد كه تنها در يك مورد آن بخشي از حمل و نقل يكي از خودروسازان بزرگ كشور به داماش ترابر ايرانيان واگذار شده بود.