دولت یازدهم بر عرضه خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول پسابرجام، تبلیغات بسیاری کرده است. خودرویی که قیمت آن بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

سرویس اقتصاد مشرق - در حالی   روز سه شنبه خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول قراردادهای پسابرجام توسط حسن روحانی افتتاح شد، که قیمت این خودرو در ایران حداقل ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از نرخ جهانی آن است.

دولت یازدهم بر عرضه خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول پسابرجام، تبلیغات بسیاری کرده است.

قیمت این خودرو بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده که ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از نرخ آن در بازارهای جهانی است.

 وقتی قیمت پژو ۲۰۰۸ ساخت فرانسه در بازار اروپا به طور فول آپشن، حداکثر ۷۰ میلیون تومان است، این سوال مطرح می شود که چرا این خودرو باید در ایران ۳۰-۲۰ میلیون تومان گران‌تر به مردم فروخته شود؟

ضمنا وقتی پژوی تولیدی ایران ۳۰-۲۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت آن در بازارهای جهانی است، این سوال مهم مطرح است که چطور حسن روحانی از ورود ایران به بازار صادرات خودرو سخن می‌گوید؟ وقتی مردم کشورهای مشتری پژو می‌توانند پژوی ۲۰۰۸ ساخت خود فرانسه را به نرخ ۷۰ میلیون تومان خریداری کنند، آنگاه محصول مونتاژی در ایران با قیمت ۳۰ میلیون تومان گران‌تر، اساسا چه خریداری در بازارهای صادراتی دارد؟