کد خبر 723982
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: اگرچه روحانی همواره در این سالها از منتقدان جدی رفتار احمدی‌نژاد بوده ولی ادبیات و گفتار وی در بسیاری از موارد شبیه احمدی‌نژاد بوده است.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی تحلیل‌گر مسائل سیاسی، با اشاره به رفتار روحانی در مناظره سوم اظهار داشت: نوع مواجهه آقای روحانی با برخی از رقبا و همچنین اظهاراتی که ایشان در مناظره سوم داشتند نشان داد که وی برای حفظ قدرت دست به هر کاری می‌زند. از نظر من روحیه پرخاشجویی و توهین به رقبا از جانب روحانی و همچنین ادبیاتی که به ویژه در برخورد با آقای رئیسی در مناظره به کار برد به هیچ وقت قابل قبول نبود.

وی با بیان اینکه روحیه آقای روحانی یعنی نگاه از بالا به پایین در برخورد با مردم در این 4 سال نشان داده که نتیجه این رفتارها، بیگانگی ادبیات مسئولین با مطالبات مردم است، یادآور شد: شاهد این مثال آن است که هنگام حضور رئیس‌جمهور در تجمعات کارگری وی با واکنش‌های تند کارگران مواجه می‌شود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تاکید کرد:  اگرچه روحانی  همواره در این سالها از منتقدان جدی رفتار  احمدی‌نژاد بوده است ولی به اعتقاد من  ادبیات و گفتار  روحانی در بسیاری از موارد شبیه احمدی‌نژاد بوده است. علت رفتارهای اخیر روحانی این است که  وی تلاش می‌کند تا با ایجاد دوگانه‌ای میان خود و احمدی‌نژاد آرای مخالفان احمدی‌نژاد را به سبد رای خود بریزد.

فضائلی تاکید کرد: روحانی در این 4سال نشان داده که خیلی  از روحیاتش شبیه احمدی‌نژاد است. مانند عدم پایبندی او  به قانون در بحث برنامه  ششم که حاضر نشد این برنامه را به مجلس تقدیم کند و پس از آنکه مجلس آن را تصویب کرد ایشان حتی حاضر نشد این برنامه را ابلاغ کند. علاوه براین ایشان احمدی‌نژاد را متهم به دروغ‌گویی می‌کند در صورتیکه خود او خلافگویی متعددی را در گفتار خود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در مناظره دیروز در مجموع می‌توانیم دو رفتار را در کنار هم ببینیم؛ یک رفتار این بود که سعی داشت  به نوعی از عملیات روانی در ادبیاتش استفاده کند و با اتهاماتی که به برخی کاندیدا می‌زند سعی در به حاشیه بردن عملکرد 4 ساله خودش داشته باشد. رفتار دیگر نیز این بود که رقبای دولت  هر مطلبی را که از روحانی و جهانگیری مطرح می‌کردند با اسناد و مدارک قانونی همراه بود ولی در مقابل شاهد کلی‌گویی از جانب روحانی در قبال رقبای خود بودیم که فقط سعی در ایجاد ابهام و سوال در ذهن مخاطب داشتند.

منبع: تسنیم