بسیاری از مشتریان این گونه محصولات، از پدیده خالی بودن بیشتر فضای درون بسته‌بندی خریداری شده شکایت دارند و این مسأله را نوعی ترفند تبلیغی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات شرکت‌ها می‌دانند. سرویس اقتصادی ـ چندی است که بازار اسنک‌ها و انواع چیپس‌ها در کشورمان داغ شده است، به گونه‌ای که این روزها، این مواد غذایی لذیذ، اما غیر ضروری، بخشی جدایی‌ناپذیر از سبد خانوارهای دارای فرزند شده‌‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، این محصولات که به تازگی تنوع بسیاری را شامل می‌شوند و از حوزه محصولات متنوع سیب زمینی و ذرت، کم کم به حوزه مواد پروتئینی نیز رسیده‌‌اند، قطعا بازار پرسودی برای تولیدکنندگان خود دارند و البته دلیل دیگر بر این رشد و تنوع بالا را می‌توان در رقابتی بودن بازار این کالا دانست.

اما در این میان، بسیاری از مشتریان این گونه محصولات، از پدیده خالی بودن بیشتر فضای درون بسته‌ های خریداری شده شاکی هستند و این موضوع را نوعی ترفند تبلیغی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات شرکت‌ها می‌دانند.

هر چند بنا بر قانون، شرکت‌ها در مورد محتوای بسته‌بندی ماده غذایی، موظف به رعایت وزن اعلام شده روی جلد بسته‌بندی بوده و مسئولیت قانونی در بزرگی یا کوچکی بسته‌ها ندارند، این روش (به‌کارگیری بسته‌هایی بسیار بزرگتر از اندازه لزوم)، می‌تواند نوعی ترغیب روانی را در مصرف کننده پدید آورد، به گونه‌ای که خریدار با مقایسه بسته و بهای روی آن، تصمیم آنی بر خرید می‌گیرد، حال آنکه به زودی و پس از باز کردن بسته، خیال واهی برطرف می‌شود.





همان گونه که دیده می‌شود، بر خلاف تصور ابتدایی بیننده، بیشتر فضای درون بسته‌های چیپس و پفک خالی است.