به گزارش مشرق به نقل از تعامل، يكي از پردرآمدترين بخشهاي صداوسيما تبليغات يا همان پيامهاي بازرگاني است،پيامهاي كه گاهي براي سفارش دهنده آن ميلياردها تومان خرج بر مي دارد و براي صداسيما و دفاتر تبليغاتي بسيار شيرين و پرسود مي باشدكه اين شيريني چند سال است كه به كام چند شركت تبليغاتي بيشتر نبوده است و انحصاري در اختيار اين شركتها مي باشد شركتهاي كه با حمايتهاي خاص به اين جايگاه رسيده اند و مديران آن جزء ميليادرها شده اند.
چند روزي است كه تبليغات در شبكه تازه تاسيس iFILMكه بدليل پخش سريالهاي ايراني در داخل وخارج پر مخاطب شده است شروع شده است اما نكته اينكه طبق شنيدها تبليغات در اين شبكه نيز انحصاري به يكي از همان چند شركت سپرده شده است ودر آمد چند ميلياردي اين شبكه از تبليغات به جيب اين شركت خواهد رفت كاري كه باعث ايجاد تعرفه هاي بالا براي تبليغات در اين شبكه شده است و با اين روند فقط همين چند شركت تبليغاتي در بازار كار وتجارت باقي خواهند ماند وشركتهاي كوچكتر بايد به فكر شغل ديگري باشند، اين روش سابق براين در شبكه هاي برون مرزي نيز اجرا شده وتبليغات انحصاري به يك شركت داده شده است لازم بذكر است با پيگيرهاي خبرنگار تعامل نيوز اين مسئله توسط يكي از نهادهاي نظارتي بر صدا وسيما در حال بررسي و پيگيري مي باشد.